رکیش بالاتر از میانگین درآمد ساخت/برآورد سود عملیاتی 193 میلیارد تومانی

رکیش بالاتر از میانگین درآمد ساخت/برآورد سود عملیاتی 193 میلیارد تومانی
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، کارت اعتباری ایران کیش در مرداد ماه از محل اجاره دستگاه های کارتخوان و خالص کارمزد دریافتی از عملیات شاپرک و درآمد حاصل از فروش شارژ تلفن همراه درآمد 43 میلیارد و 800 میلیون تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی رکیش در دوره 5 ماهه منتهی به […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، کارت اعتباری ایران کیش در مرداد ماه از محل اجاره دستگاه های کارتخوان و خالص کارمزد دریافتی از عملیات شاپرک و درآمد حاصل از فروش شارژ تلفن همراه درآمد 43 میلیارد و 800 میلیون تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی رکیش در دوره 5 ماهه منتهی به مرداد 98 مبلغ 215 میلیارد تومان است.

میانگین درآمد ماهانه رکیش در سال مالی 97 مبلغ 35 میلیارد و 800 میلیون تومان است که میانگین درآمدی شرکت در 5 ماهه اول 98 افزایش یافته است. میانگین درآمدی 35 میلیارد و 800 میلیون تومانی رکیش در سال مالی 97 با رشد 7 میلیارد و 200 میلیون تومانی به 43 میلیارد تومان رسیده است.

رکیش در مرداد ماه درآمد 43 میلیارد و 800 میلیون تومانی ساخته است که از میانگین درآمد 5 ماهه شرکت 800 میلیون تومان بالاتر است. اما نسبت به تیر ماه درآمد شرکت کاهش یافت. رکیش در تیر ماه درآمد 45.2 میلیارد تومانی ساخته است که در مرداد ماه با کاهش 1.4 میلیارد تومانی به 43 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.

افت درآمد رکیش در مرداد ماه

درآمد کارت اعتباری ایران کیش از دو محل است که بخش اصلی درآمد شرکت مربوط به از محل اجاره دستگاه های کارتخوان و خالص کارمزد دریافتی از عملیات شاپرک است و بخش کوچکتری از آن مربوط به درآمد حاصل از فروش شارژ تلفن همراه است. بررسی هر دو منبع درآمدی نشان می‌دهد از ابتدای سال مسیر افزایشی را در پیش داشته‌اند و این امر موجب شده است میانگین درآمدی رکیش در 5 ماه اول سال 98 از میانگین درآمدی شرکت در سال 97 بالاتر رود. در مرداد ماه نیز رکیش بالتر از میانگین 5 ماه اول 98 درآ»د ساخته است اما درآمد مرداد ماه رکیش از تیر ماه کمتر بوده و افت یک میلیارد و 400 میلیون تومانی داشته است.

افت 1.4 میلیارد تومانی رکیش در مرداد ماه نسبت به تیرماه به دلیل کاهش درآمد شرکت از محل اجاره دستگاه های کارتخوان و خالص کارمزد دریافتی از عملیات شاپرک افت 1.5 میلیارد توانی داشته است که با افزایش 100 میلیون تومانی درآمد شرکت از محل درآمد حاصل از فروش شارژ تلفن همراه مقدار کاهش درآمد از 1.5 میلیارد تومان به 1.4 میلیارد تومان رسید.

نرخ رشد 3 درصدی درآمد ماهانه/برآورد سود عملیاتی 193 میلیارد تومانی

بررسی درآمد 5 ماهه اول سال 98 حاکی از آن است که نرخ رشد درآمد ماهانه رکیش 3% است. بنابراین با در نظر گرفتن نرخ رشد 3 درصدی، انتظار می‌رود رکیش در سال مالی 98 در مجموع درآمد 561 میلیارد تومانی محقق نماید.

همچنین بررسی صورت مالی شش ساله رکیش نشان می‌دهد میانگین حاشیه سود عملیاتی شرکت 34% است. بنابراین با توجه به برآورد درآمد 561 میلیارد تومانی و حاشیه سود 34 درصدی، انتظار می‌رود رکیش برای سال مالی 98 سود عملیاتی 193 میلیارد تومانی محقق نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها