رشد و گسترش شبکه الگورند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ ادامه یافت

رشد و گسترش شبکه الگورند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ ادامه یافت

گزارش‌های وب سایت مساری (Messari) نشان می‌دهد که پلتفرم قراداد هوشمند الگورند (ALGO) در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به طور قابل‌توجهی رشد کرده است. این پلتفرم از مکانیسم اجماع اثبات سهام هم استفاده می‌کند، در تاریخ مذکور با چالش‌های زیادی مواجه شد اما در نهایت توانست به رشد قابل‌توجهی در بخش‌های مختلف دست یابد.

بر اساس گزارش این وب سایت، برنامه پاداش توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFTها) الگورند به موفقیت بسیار زیادی دست یافته و تراکنش‌های مرتبط با NFTهای آن ۳۲۱ درصد افزایش یافته است. طبق این برنامه که از طریق پروپوزال‌های حاکمیتی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳  تایید شده بود، ۵۰۰ هزار توکن ALGO به عنوان پاداش به کاربران بازار NFTها داده می‌شود تا فعالیت آن‌ها در این بازار افزایش یابد.

علاوه بر این، الگورند در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ با افزایش پذیرش کاربران هم مواجه شد و ۱.۱ میلیون آدرس جدید به شبکه آن اضافه گردید. گفتنی است که میانگین کل تراکنش‌های روزانه الگورند هم در این مدت (در مقایسه با سه ماهه دوم ۲۰۲۳) حدود ۲ درصد افزایش یافت.

با این حال، ارزش کل بازار استیبل کوین الگوراند در سه ماهه سوم با سقوطی ۵۸ درصدی مواجه شد که عمدتاً به کاهش ارزش بازار استیبل کوین‌ها در این پلتفرم نسبت داده می‌شود. شایان ذکر است که استیبل کوین یواس‌دی کوین (USDC) از  استییل کوین تتر (USDT) پیشی گرفت و ۷۶ درصد از ارزش بازار استیبل کوین‌های پلتفرم مذکور را به خود اختصاص داد.

ارزش بازار استیبل کوین‌ها در پلتفرم الگورند

گفتنی است که پلتفرم الگوفای (Algofi)، بزرگ‌ترین پلتفرم مبتنی بر الگورند در دیفای از نظر ارزش کل سرمایه قفل‌شده (TVL)، هم در ماه جولای (تیر) تعطیل شد. در نتیجه، پلتفرم فولکس فایننس (Folks Finance) به عنوان برترین پروتکل دیفای در الگورند ظاهر شد و ۵۵ درصد از  TVL آن را به خود اختصاص داد.

علاوه بر این، درآمد الگورند بر اساس توکن ALGO حدود ۲۵ درصد رشد کرد اما به خاطر نوسانات قیمتی این توکن، ارزش آن از نظر دلاری ۲۳ درصد کاهش یافت.

اخبار لحظه‌ای ارز دیجیتال را می‌توانید از کانال زیر دنبال کنید:

منبع: Newsbtc