ردپا رانت اطلاعاتی در یک افزایش سرمایه بورسی

ردپا رانت اطلاعاتی در یک افزایش سرمایه بورسی
خلاصه اخبار

فهرست عناوینپیش از اعلام افزایش سرمایه 1700 درصدی زملارد در سامانه کدال، خرید‌های سنگینی در این نماد انجام شد . همین امر ظن رانت اطلاعاتی را بیشتر می کند. شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر که با نماد زملارد در بازار اول فرابورس معامله می شود، امروز طی اطلاعیه ای برنامه خود برای افزایش سرمایه […]

پیش از اعلام افزایش سرمایه 1700 درصدی زملارد در سامانه کدال، خرید‌های سنگینی در این نماد انجام شد . همین امر ظن رانت اطلاعاتی را بیشتر می کند.

شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر که با نماد زملارد در بازار اول فرابورس معامله می شود، امروز طی اطلاعیه ای برنامه خود برای افزایش سرمایه حدود 1700 درصدی از محل تجدید ارزیابی زمین های شرکت اعلام کرد. برطبق این اطلاعیه، هدف شرکت از افزایش سرمایه، اصلاح ساختار مالی و همچنین نزدیک شدن حقوق صاحبان سهام به ارزش واقعی آن عنوان شده است. پس از افشا این اطلاعیه، صف خرید سنگینی برای این نماد در بازار شکل گرفت به طوری که این صف تا پایان معاملات روز پابرجا ماند.

اما نکته قابل تامل در ساعت اعلام اطلاعیه کدال و ریز معاملات امروز نماد زملارد است. همانطور که در تصویر مشخص است، اطلاعیه کدال در ساعت 10:19 دقیقه بر کدال درج شد. اما پیش از این زمان خرید های قابل توجهی را می توان در ریز معاملات نماد دید. تصاویر زیر تنها تعدادی از معاملات انجام شده پیش از اعلام خبر افزایش سرمایه است.

این میزان قابل توجه معاملات در نماد کوچکی مانند زملارد آن هم دقیقا پیش از افشا افزایش سرمایه سنگین آن، می تواند ناشی از درز اطلاعات نهانی باشد.

برچسب‌ها