پیگیری تجدید ارزیابی دارایی سه ساله شرکت های بورسی از سوی مجلس

پیگیری تجدید ارزیابی دارایی سه ساله شرکت های بورسی از سوی مجلس
خلاصه اخبار

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از پیگیری تجدید ارزیابی حداقل هر سه سال یکبار تمام شرکت‌ های بورسی از سوی مجلس خبر داد که محرک مناسبی برای بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن علیزاده در خصوص حمایت مجلس از بازار سرمایه در برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه 1403 و تجدید ارزیابی شرکت‌های بورسی به سنا، گفت: طبق وعده‌های پیشین وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، قرار است تجدید ارزیابی شرکت‌های بورسی در بودجه 1403 مورد بررسی ویژه قرار گیرد که در صورت اجرا محرک مناسبی برای بازار سرمایه خواهد بود.

وی افزود: با این اتفاق، سود واقعی سهامداران شفاف می‌شود و شرکت‌ها با بروز شدن دارایی‌ها به نحو شایسته‌تری در حوزه طرح‌های توسعه‌ای و نیز افزایش سرمایه‌های آینده از محل سود انباشته یا مطالبات و آورده نقدی ورود کرده و نسبت به سرمایه‌گذاری مجدد اقدام می کنند. برنامه هفتم توسعه تنها شرکت‌های دولتی را ملزم به تجدید ارزیابی می‌کرد اما مجلس تجدید ارزیابی حداقل هر سه سال یکبار تمام شرکت‌های بورسی را پیگیری می کند.

علیزاده ادامه داد: مزیت تجدید ارزیابی، بروز رسانی و نزدیک شدن دارایی‌های غیر جاری شرکت‌ها به واقعیت است و بازار سهام در صورت درنظرگرفتن سایر متغیرها و نیز ویژگی تجدید ارزیایی‌ها می‌تواند از این فرصت استفاده کرده و شرایط بهتری را برای تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران فراهم کند. بطور کلی، مجلس برای موضوعاتی که اثر بسیار با اهمیتی در بازار سرمایه دارد و بتواند همراهی بیشتری با سیاست‌های آن داشته باشد، تلاش خواهد کرد.

مرجع: بورس پرس

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *