درامد “قشهد” ۱۳ درصد افزایش یافت

درامد “قشهد” ۱۳ درصد افزایش یافت
خلاصه اخبار

شرکت شهد (قشهد) در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸ درامد ۲۰۱ میلیارد تومانی ساخته است که درامد شرکت در این دوره نسبت به مدی مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت شهد در زمینه تولید و فروش انواع شکر فعالیت دارد. شرکت شهد در در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸، درامد ۲۰۱ میلیارد تومانی سخته است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت در این دوره ۱۵۹ میلیارد تومان استف بنابراین سود ناخالص قشهد در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸، مبلغ ۴۲ میلیارد تومان است.

مقدار فروش قشهد ۲۴% کاهش یافت

مقدار فروش قشهد از ۲۰۱ هزار تن در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۷، با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۵۳ هزار تن در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸ رسیده است. که کاهش مقدار فروش شرکت معادل ۴۸ هزار تن است.

بررسی تغییرات مقداری فروش محصولات قشهد نشان می‌دهد، به طور کلی سبد فروش شرکت ۲۴ درصد کاهش یافته است. اما نکته مهم در رابطه با سبد فروش شرکت، اهمیت محصولات است که شکر چغندر بهاره از بااهمیت‌ترین محصولات شرکت به شمار می‌روند. که مقدار فروش شکر چغندر بهاره چهار درصد (معادل دو هزار و ۱۹۶ تن) افزایش یافته است.

سود قشهد افزایش یافت

درآمد عملیاتی قشهد در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد، علی‌رغم کاهش مقدار فروش، درآمد شرکت ۱۳ درصد افزایش یافته و به ۲۰۱ میلیارد تومان رسیده است و همچنین در پی افزایش قیمت مواد اولیه، بهای تمام شده تولید محصولات افزایش یافته و موجب شده است بهای تمام شده با افزایش ۱۱ درصدی به ۱۵۹ میلیارد تومان برسد.

بنابراین با توجه به افزایش ۱۳ درصدی درآمد عملیاتی و همچنین رشد ۱۱ درصدی بهای تمام شده، حاشیه سود شرکت افزایش یافته است. سود ناخالص قشهد با رشد ۲۵ درصدی به ۴۲ میلیارد تومان، سود عملیاتی با رشد ۲۵ درصدی به ۳۸ میلیارد تومان و در نهایت سود خالص قشهد با رشد ۴۱ درصدی به ۳۲ میلیارد تومان رسیده است که در افزایش سود خالص شرکت، علاوه بر افزایش درآمد عملیاتی، افزایش درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها نیز اثرگذار بوده است.

پوشش ۱۰۸ درصدی مقدار فروش

شرکت شهد برای سال مالی منتهی به شهریور ۹۸ مقدار فروش ۱۴۱,۸۲۰ تنی را برآورد کرده است که در دوره ۹ ماهه منتهی به خرداد ۹۸، قشهد ۱۰۸ درصد از مقدار برآوردی را پوشش داده است. قشهد در دوره ۹ ماهه ۱۵۲,۶۷۹ تن فروش داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها