درآمد تجمیعی “سپ” به ۱٫۵ هزار میلیارد رسید

درآمد تجمیعی “سپ” به ۱٫۵ هزار میلیارد رسید

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در دوره ۱۱ ماهه منتهی به آذر ۹۸ درآمد ۱٫۵ هزار میلیارد تومانی ساخته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۰۰ میلیارد تومانی داشته است.

 شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش در آبان ماه درآمد ۱۵۱ میلیارد تومانی شناسایی کرده است همچنین درآمد دوره ۱۱ ماهه منتهی به آبان ۹۸ سپ به ۱٫۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کاهش درآمد سپ در آبان در پی قطع شدن اینترنت تلفن همراه

درامد شناسایی شده آبان ماه سپ نسبت به مهر ماه کمتر از یک میلیارد تومان کاهش یافته است. سپ در مهر ماه درآمد ۱۵۱٫۸ میلیارد تومانی شناسایی کرده است که در آبان ماه درآمد سپ به ۱۵۱٫۲ میلیارد تومان رسیده است. بالاترین میزان کاهش درآمد سپ مربوط به درآمد حاصل از موبایل و درآمد حاصل از ارائه خدمات کارتخوان است. در آبان ماه به دلیل قطع اینترنت موبایل تراکنش‌های بانکی تلفن‌های همراه کاهش یافته است و همین امر موجب شده است درآمد سپ از ناحیه تلفن همراه از ۳۸٫۱ میلیارد تومان به ۳۵٫۱ میلیارد تومان برسد. بنابراین درآمد حاصل از موبایل ۸% (معادل ۳ میلیارد تومان) کاهش یافته است.

افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات و سایر کارمزد POS در دوره ۱۱ ماهه سال جاری

سپ در دوره ۱۱ ماهه منتهی به آبان ۹۷ درآمد ۱٫۱ هزار میلیارد تومانی ساخته است که در دوره ۱۱ ماهه منتهی به آبان ۹۸ درآمد سپ به ۱٫۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. در واقع درآمد تجمیعی سپ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

افزایش درآمد تجمیعی سپ عمدتا به دلیل افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات کارتخوان و درآمد حاصل از سایر کارمزد pos رقم خورده است. که به ترتیب ۴۵% (معادل افزایش ۱۷۴ میلیارد تومانی) و ۲۵% (معادل افزایش ۱۱۳ میلیارد تومانی) افزایش یافته‌اند و در نهایت منجر به افزایش درآمد سپ شده‌اند.

شناسایی سود خالص ۱۹۹ میلیاردی

میانگین درآمد ۱۱ ماهه سپ ۱۳۷ میلیارد تومان است که با این میانگین انتظار می‌رود، سپ در دوره ۱۲ ماهه منتهی به آذر ۹۸ درآمد ۱٫۶ هزار میلیارد تومانی را رقم بزند. با توجه به اینکه میانگین حاشیه سود سپ در صورت‌های میان دوره‌ای سال مالی جاری ۱۲% است، انتظار می‌رود، سپ سود خالص ۱۹۹ میلیارد تومانی شناسایی نماید.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها