“خمهر” درآمد ٢٢٠ میلیارد تومانی ساخت

“خمهر” درآمد ٢٢٠ میلیارد تومانی ساخت
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت مهر کام پارس در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد ۲۲۰ میلیارد تومانی ساخت که به دلیل افت شدید در تعداد فروش، درآمد شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است. شرکت مهرکام پارس در شهریور ۹۸ باف روش انواع قطعات […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت مهر کام پارس در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد ۲۲۰ میلیارد تومانی ساخت که به دلیل افت شدید در تعداد فروش، درآمد شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

شرکت مهرکام پارس در شهریور ۹۸ باف روش انواع قطعات خودرو درآمد ۴۰ میلیارد تومانی ساخته است. همچنین خمهر در دوره شش ماه درآمد ۲۲۰ میلیارد تومانی رقم زده است.

درآمد شهریور سه میلیارد افزایش یافت

درآمد شهریور خمهر نسبت به مرداد ماه نزدیک به سه میلیارد تومانی داشته است. بنابراین درآمد شهریور ماه خمهرنسبت به مرداد ماه ۷ درصد افزایش یافته است. مقدار فروش شهریور ماه نسبت به مرداد به طور کلی افزایش یافته است. اما در بعضی از محصولات شاهد کاهش مقدار فروش می‌باشیم.به طور مثال مقدار فروش انواع تهویه مطبوع و بخاری خودرو در شهریور به صفر رسیده است. همچنین فورش انواع صندلی از ۱۸ هزار مجموعه در مرداد به ۱۲ هزار مجموعه در شهریور رسیده است. اما آنچه که تعداد فروش خمهر را افزایش داده است فروش سایر محصولات می‌باشد. تعداد فروش سایر محصولات خمهر در شهریور ۲۸۶ هزار مجموعه بوده که در شهریور به ۵۴۳ هزار مجموعه رسیده است.

انواع سپر خودرو و انواع صندلی از دو محصول اصلی خمهر به شمار می‌روند که نرخ فروش این دو محصول به ترتیب در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه رشد ۷ درصدی و ۳۱ درصدی داشته است. بنابراین افزایش در مقدار فروش و همچنین افزایش در نرخ فروش محصولات اصلی موجب شده درآمد خمهر در شهریور ماه افزایش یابد.

تعداد فروش خمهر نصف شد

خمهر در نیم سال اول جاری درآمد ۲۲۰ میلیارد تومانی ساخته است. این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل، خمهر درآمد ۲۲۱ میلیارد تومانی ساخته است. بنابراین علی‌رغم افزایش قابل توجه نرخ فروش محصولات به دلیل کاهش تعداد فروش، خمهر نتوانسته است بالاتر از سطح شش ماهه سال قبل درآمد رقم بزند.

تعداد فروش خمهر از ۵ میلیون مجموعه در نیم سال اول ۹۷ به ۲ میلیون مجموعه در نیم سال اول ۹۸ رسیده است. در واقع تعداد فروش خمهر بیش از ۵۰% کاهش یافته است. اما به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات درآمد خمهر در همان سطح ۹۷ باقی ماند.

به طور مثال نرخ فروش انواع داشبورد خودرو در نیم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است و به ۷۷۳ هزار تومان به ازای هر مجموعه رسیده است. انواع تهویه مطبوع رشد ۷۳ درصدی داشته است و به ۶۹۷ تومان به ازای هر مجموعه رسیده است. همچنین انواع صندلی با افزایش ۵۴ درصدی نرخ فروش به ۱ میلیون تومان به ازای هر مجموعه رسیده است.

بنابراین نکته مثبتی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد پتانسل مقدار فروش خمهر می‌باشد. با توجه به رشد نرخ فروش محصولات، خمهر با افزایش مقدار فروش می‌توان درآمد شرکت را افزایش دهد.

خمهر ۳۶ درصد از درآمد براوردی را پوشش داد/انتظار برای افزایش تولید خمهر

مهرکام پارس برای سال ۹۸ درآمد ۶۰۰ میلیارد تومانی را برآورد کرده است. بنابراین با ساخت درآمد ۲۲۰ میلیارد تومانی توانسته است ۳۷% از مقدار برآوردی را پوشش دهد. بنابراین با توجه به ظرفیت‌های تولیدی خمهر، انتظار می‌رود در صورت ثبات در بازار خودرو و مدیریت هزینه در تولید خودرو، تعداد تولید خودرو افزایش یابد و در نتیجه تولید قطعات و همچنین تعداد فروش مهرکام پارس و دیگر قطعه سازان افزایش یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها