جاماندگان سهام عدالت خرداد 1401 ثبت نام کنند

جاماندگان سهام عدالت خرداد 1401 ثبت نام کنند

محمد خزاعی کوه پر در هشترود گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که در کمیسیون تلفیق هم تایید شده به وزارت اقتصاد ارجاع داده خواهد شد تا در خرداد ماه امسال مجدد از جا ماندگان سهام عدالت ثبت نام انجام شود.

3 میلیون نفر مشمولین فوت کرده سهامعدالت وجود دارد که تا پایان خرداد امسال به آن ها رسیدگی می‌شود. جاماندگان سهام عدالت و خانواده های فوت شده می توانند با مراجعه به سامانه ای که اعلام خواهد شد بعد از تکمیل برگ انحصار وراثت از مراجع قضایی نسب به تبدیل سهام ورثه اقدام کنند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 18 تا 20 میلیون نفر از جمعیت کشور، مشمول سهام عدالت هستند یا می‌توانند باشند. اما این سهام را دریافت نکرده‌اند و دولت باید اقدام به واگذاری سهام عدالت به آنها کند.

این کار بر اساس اولویت‌بندی انجام می‌شود و اولویت هم با افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و رزمندگان می‌باشد.

همچنین حدود 2 میلیون و 300هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از 1 میلیون و 300هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی فاقد سهام عدالت هستند و این افراد نیز باید تعیین تکلیف شوند.

حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصمیم گیرنده اصلی در خصوص تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت مربوط به وزارت اقتصاد و دارایی است.

 وزارت اقتصاد باید مشخص کند سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابل واگذاری می‌باشند. دولت هم در این زمینه می‌بایست تصمیم گیرنده باشد.

عبدالملکی افزود: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کرده ایم. دولت در این زمینه باید تصمیم گیری نماید البته گفتگوهایی در این زمینه در هیئت دولت انجام گرفته اما هنوز جمع بندی انجام نشده است.

برای مشاهده آخرین اخبار بازار سهام می‌توانید اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران