تراز عملیاتی مثبت بانک ملت/ وبملت در تیر ماه سود هزار و ۳۶۰میلیارد تومانی رقم زد

تراز عملیاتی مثبت بانک ملت/ وبملت در تیر ماه سود هزار و ۳۶۰میلیارد تومانی رقم زد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ بانک ملت در تیر ماه سال 1400، چهار هزار و 300میلیارد تومان درآمد تسهیلات اعطایی کسب کرد که نسبت به ماه گذشته حدود دو درصد کاهش یافته است. با این وجود درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش 87درصدی را ثبت کرده است. 

سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت در تیر ماه به حدود دو هزار و 950میلیارد تومان رسید که نسبت به تیرماه سال گذشته، 120درصد افزایش یافته است. همچنین این مقدار نسبت به خرداد 1400، 9درصد رشد را ثبت کرده ‌است. 

با کسر کردن سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری از درآمد تسهیلات اعطایی بانک ملت در تیر 1400، درمی‌یابیم که این بانک در این مدت سود عملیاتی هزار و 360میلیارد تومانی را بدست آورده است. علی‌رغم رشد 39درصدی سود عملیاتی بانک ملت نسبت به دوره مشابه سال گذشته، این رقم در مقایسه با ماه گذشته 20درصد کاهش یافته است.

در چهارمین ماه سال 1400، بانک ملت بیش از 930هزار میلیارد تومان سپرده‌های گوناگون جذب کرد که این رقم نسبت به ماه گذشته چهار درصد و نسبت به دوره مشابه سال گذشته 6درصد کاهش یافته است. همچنین بانک ملت در این مدت حدود 83هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرد که نشان از کاهش هشت درصدی نسبت به خرداد ماه دارد. با این وجود همچنین این رقم نسبت به تیر ماه سال 99، 253درصد افزایش یافته است. 

تسهیلات وصولی بانک ملت طی تیر ماه سال جاری با 10درصد رشد نسبت به خرداد ماه به بیش از 80هزار میلیارد تومان رسید. همچنین این رقم در مقایسه با تیر ماه 99، شاهد رشد 92درصدی بود.

در تیر ماه سال 1400، بانک ملت 920میلیارد تومان از سپرده‌های خود را تسویه کرد. این مقدار در خرداد ماه 99 معادل 950میلیارد تومان و در تیر ماه سال 99 برابر با 960میلیارد تومان رقم خورده بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.