تحلیل تکنیکال قیمت XRP، دوج کوین و تون کوین؛ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال قیمت XRP، دوج کوین و تون کوین؛ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
خلاصه اخبار

همزمان با اصلاح قیمت بیت کوین، بسیاری از آلت کوین‌ها نیز در مدار نزولی قرار گرفته‌اند، اتفاقی که نگرانی گسترده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. به گزارش میهن بلاکچین، در حال حاضر ارزهای دیجیتال XRP، دوج کوین و تون کوین به دنبال آن هستند تا از مقاومت‌های پیش روی خود عبور کنند، با …

همزمان با اصلاح قیمت بیت کوین، بسیاری از آلت کوین‌ها نیز در مدار نزولی قرار گرفته‌اند، اتفاقی که نگرانی گسترده‌ای در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

به گزارش میهن بلاکچین، در حال حاضر ارزهای دیجیتال XRP، دوج کوین و تون کوین به دنبال آن هستند تا از مقاومت‌های پیش روی خود عبور کنند، با این حال، تحلیلگران معتقدند ممکن است فشار فروش خرس‌ها حداقل در کوتاه‌مدت روند صعودی این آلت کوین‌ها را متوقف کند. در این مطلب، تحلیل تکنیکال این 3 آلت کوین را بررسی کرده‌ایم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تحلیل تکنیکال XRP

در روزهای اخیر اخبار مربوط به دادگاه ریپل در جامعه رمزارزها در حال دست به دست شدن است و اثرات آن را می‌توان در نمودار این ارز دیجیتال مشاهده کرد. قیمت XRP سه روز پیش از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود در خوالی 0.54 دلار فراتر رفت. با این حال، فشار خریداران کافی نبود و قیمت به شدت کاهش یافت و به زیر این میانگین بازگشت.

نمودار XRP تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار XRP تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

سقوط دوباره قیمت XRP به زیر میانگین متحرک مذکور از فروش گسترده خرس‌ها حکایت دارد. این فشار می‌تواند در ادامه قیمت را تا 0.50 دلار و سپس حمایت 0.46 دلاری کاهش دهد.

در صورت عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، خریداران بر بازار سوار می‌شوند. این اتفاق احتمال باقی ماندن قیمت در محدوده 0.46 تا 0.74 دلاری برای مدت بیشتر را افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال دوج کوین

قیمت دوج کوین در چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود در حوالی 0.16 دلار نوسان کرده و شاهد تقابل گسترده خریداران و فروشندگان هستیم.

نمودار دوج کوین تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار دوج کوین تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

در حال حاضر به نظر می‌رسد زور خریداران برای عبور قیمت از ناحیه مقاومت سربار بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه و خط روند نزولی رسم شده در نمودار کافی نیست. اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش یابد، می‌تواند تا حوالی 0.13 دلار اصلاح شود.

در سمت مقابل اما اگر خریداران بتوانند قیمت را از محدوده مقاومتی مذکور فراتر ببرند، می‌توان گفت اصلاح به پایان خودش رسیده است. در این سناریو احتمال صعود دوج کوین تا 0.21 دلار وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال تون کوین

قیمت تون کوین سه روز پیش به زیر خط حمایت الگوی کانال صعودی خود سقوط کرد که از پایان احتمالی روند صعودی خبر می‌دهد.

نمودار تون کوین تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار تون کوین تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

در حال حاضر خریداران به دنبال آن هستند تا قیمت را بار دیگر به داخل کانال بازگردانند. در صورت تحقق این مهم می‌توان گفت ریزش اخیر، صرفا یک تله خرسی بوده است. چنین اتفاقی می‌تواند به شورت اسکوییز و افزایش بیشتر قیمت تا 7.23 دلار منجر شود.

در سمت مقابل، اگر قیمت پس از رسیدن به خط حمایت کانال دوباره اصلاح شود، می‌توان گفت فروشندگان به دنبال آن هستند تا این سطح را به مقاومتی در سر راه تون کوین تبدیل کنند. در صورت ریزش قیمت به زیر 5.42 دلار، تون کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده 50 روزه خود در حوالی 5.01 دلار کاهش یابد.

مرجع: میهن بلاکچین

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *