برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده “شخارک”

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده “شخارک”
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، سود خالص منتهی به پایان سال ۹۷، ۲۵ میلیون و ۴۴۸ ریال و فروش  سال گذشته پتروشیمی خارک، بیش از ۲۹ میلیون ریال به ثبت رسیده است. در این مجمع، افزایش سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی به تصویب رسید و سرمایه فعلی ۲۰۰ میلیارد تومانی به ۶۰۰ میلیارد […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، سود خالص منتهی به پایان سال ۹۷، ۲۵ میلیون و ۴۴۸ ریال و فروش  سال گذشته پتروشیمی خارک، بیش از ۲۹ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

در این مجمع، افزایش سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی به تصویب رسید و سرمایه فعلی ۲۰۰ میلیارد تومانی به ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ۵ میلیارد تومان از این افزایش سرمایه، برای انجام طرح توسعه متانول ۲، درنظر گرفته شده است.

به گفته، غلامرضا امیرشقاقی، مدیرعامل پتروشیمی خارک، طرح متانول ۲ به تازگی مجوز دوباره شروع به فعالیت را گرفته است.

وی افزود: احداث و انشعاب خط لوله ۴۳ کیلومتری از بندر گناوه به خارک به منظور تامین خوراک واحد متانول ۲ و تامین گاز این پروژه از جمله مزایای این خط لوله است.

امیرشقاقی، درخصوص مطالبات پتروشیمی خارک، تصریح کرد: بخشی از این مطالبات، مربوط به شرکت هندی هیزل است که وصول آن در حال پیگیری است. از ۳هزارو۱۵۰میلیارد ریال مطالبات شرکت، ۱هزار و ۷۶۸ میلیارد ریال به‌عنوان ذخیره مطالبات مشکوک الوصول در حساب‎ها درنظر گرفته شده است.

 وی در پاسخ به یک سهامدار درباره وضعیت رسیدگی به وصول مطالبات ۱۲۰۰میلیارد تومانی شرکت، گفت: برای فروش های امروز، هیچ نوع مطالبات مشکوک الوصول نداریم و این مطالبات مربوط به اواخر روزهای رفع تحریم بوده است. در رابطه با فروش‌های انجام شده که باید از طریق سیستم‌های رسمی اقدام کرد،  تا کنون ۶۸۹ میلیارد تومان وصول شده است.

امیرشقاقی، هزینه مربوط به حمل و نقل سال ۹۸ پتروشیمی خارک را ۳۱دلار اعلام کرد.

وی درباره سایر طرح‎های توسعه‎ پتروشیمی خارک افزود: واحد LPG با هدف بازیافت گازهای فلر با سرمایه ۹۰۰میلیون ریالی به واحدهای این مجتمع اضافه شده است.  واحد استحصال گازهای فلر سرچاهی از دو مجتمع واحد گازی LPG و متانول تشکیل شده است.

امیرشقاقی، درباره اقدامات این شرکت در خصوص کاهش آلایندگی و برگشت بخارات به سیستم، گفت: تعمیرات اساسی واحد جذب گاز، ظرف ۱۷روز انجام شد، براین اساس ۲۴میلیون متر مکعب در روز، تولید گازهای فلر کاهش خواهد داشت تا ۲ماه دیگر پتروشیمی خارک بدون فلر خواهد بود.

وی درباره نحوه تامین خوراک این مجتمع گفت: خوراک پتروشبمی خارک، روزانه ۴میلیون متر مکعب گاز استحصال شده از نفت منطقه است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها