بررسی معاملات عرضه اولیه کویر در روزهای گذشته

بررسی معاملات عرضه اولیه کویر در روزهای گذشته
خلاصه اخبار

عرضه اولیه کویر که در تاریخ 1398/07/17 برای اولین بار در بازار فرابورس عرضه شد، پس از گذشت شش روز کاری تنها 15.69 درصد رشد کرده است.

عرضه های اولیه در روز های ابتدایی خود معمولا هر روز 5 درصد رشد می کنند، اما عرضه اولیه کویر پس از گذشت شش روز کاری تنها 15.69 درصد رشد داشته است. در حالی که بایستی تا به امروز حدود 30% رشد می کرد.

وجود حجم مبنا عاملی است که باعث شده تا بدین جا عرضه اولیه کویر در کسب بازدهی چندان موفق عمل نکند. طبق آیین نامه معاملات، سهم هایی که دارای حجم مبنا می باشند باید هر روز به اندازه حجم مبنا مورد داد و ستد قرار گیرند تا کل درصد تغییر آن روز، در تعیین قیمت روز بعد ملاک قرار گیرد. حجم مبنای عرضه اولیه کویر 960 هزار می باشد که در روزهای گذشته کمتر از این میزان مورد معامله قرار گرفت. نمودار زیر حجم معامله عرضه اولیه کویر را در روزهای معاملاتی گذشته نشان می دهد.

بررسی معاملات عرضه اولیه کویر در روزهای گذشته

همان طور که در نمودار مشاهده می کنید طی روزهای گذشته عرضه اولیه کویر کمتر از حجم مبنای خود مورد معامله قرار گرفته است. اما طی معاملات امروز تا بدین جا حدود 600  هزار سهم از کویر معامله شده است. به نظر می رسد عرضه اولیه کویر بتواند برای اولین بار حجم مبنای خود را به طور کامل پر کند.

برای بررسی وضعیت بنیادی شرکت فولاد سپید فراب کویر می توانید ویدئو زیر را مشاهده کنید:

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش اخبار عرضه اولیه، نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران