بحران بزرگ در کمین این کشورهای جهان/ بازار اجاره پاشنه آشیل شد

بحران بزرگ در کمین این کشورهای جهان/ بازار اجاره پاشنه آشیل شد
خلاصه اخبار

اقتصادنیوز: به گفته یک اقتصاددان دویچه بانک، کاهش در تورم هسته استرالیا که اوایل 2023 مشاهده شد بطور ناگهانی متوقف شده است که تاحدی به دلیل افزایش هزینه‌های اجاره بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در بحبوحه اینکه بانک‌های مرکزی تلاش می‌کنند تورم را یکبار برای همیشه با افزایش نرخ‌های بهره مهار کنند، رشد اجاره بها در بسیاری از کشورهای پیشرفته یک مانع سرسخت در راه آنها شناخته می‌شود.

به نوشته بلومبرگ، در کشورهایی چون آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا، افزایش سریع هزینه‌های مسکن، که وزن زیادی در سبد شاخص قیمت مصرف کننده دارد، کاهش تورم به سمت هدف بانک‌های مرکزی را دشوار کرده است. این خطر وجود دارد که کارمندان برای مقابله با فشار هزینه‌های زندگی دستمزدهای بالاتری را طلب کنند که می‌تواند تلاش‌ها برای کاهش تورم را تضعیف کند.

نتیجه این است که شتاب کاهش تورم که در بیشتر سال گذشته مشاهده شد در برخی از اقتصادهای پیشرفته متوقف شده است. این مساله همچنین سبب شده بازارهای مالی شرط بندی روی کاهش نرخ های بهره را عقب‌تر بیندازند، همانطور که در آمریکا اتفاق افتاده است، یا احتمال افزایش دوباره نرخ بهره دوباره بگردد، همانطور که در استرالیا دیده می‌شود.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر «اجاره مسکن؛ پاشنه آشیل جهان ثروتمند در مبارزه با تورم » بخوانید.

مرجع: اقتصاد نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *