بانک ملت بیشترین سپرده را در اردیبهشت ماه جذب کرد/ منفی‌ترین تراز درآمدی متعلق به بانک دی است

بانک ملت بیشترین سپرده را در اردیبهشت ماه جذب کرد/ منفی‌ترین تراز درآمدی متعلق به بانک دی است
خلاصه اخبار

بانک ملت با جذب 575 هزار میلیارد تومان بیشترین سپرده را در اردیبهشت ماه جذب کرد و همچنین در این دوره با تراز درآمدی 819 میلیارد تومان مثبت‌ترین تراز درآمدی را داشته است، اما بانک دی با تراز درآمدی منفی 335 میلیارد تومانی، منفی‌ترین تراز درآمدی را در گروه بانکی به خود اختصاص داده است.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بااقتصاد، در اردیبهشت 98 مبلغ یک میلیارد و 586 هزار میلیارد تومان سپرده در بانک‌های بورسی جذب شده است که از این مقدار، 174 هزار میلیارد تومان (معادل 11 درصد از کل سپرده دریافتی) به پرداخت تسهیلات اعطایی پرداخته شده است. در این میان بانک ملت با جذب 575 هزار میلیارد تومان سپرده، بیشترین جذب سپرده را در میان بانک‌های بورسی به خود اختصاص داده است. بانک یا جذب 510 میلیارد تومان کمترین میزان جذب سپرده را در اردیبهشت ماه داشته است و دو درصد از سپرده‌های جذب شده را به پرداخت تسهیلات اختصاص داده است.

بررسی میزان تسهیلات اعطایی نسبت به میزان سپرده جذب شده نشان می‌دهد بانک ملت و خاورمیانه بالاترین درصد پرداختی تسهیلات را داشته‌اند. در صورت اعتبارسنجی دقیق و کاهش ریسک مطالبات مشکوک الوصول این موضوع می‌تواند به افزایش سهم بانک از درآمدهای مشاع کمک کند.

بررسی میزان تسهیلات

بررسی تراز درآمدی بانک‌ها در اردیبهشت ماه

مقایسه تراز درآمدی بانک‌ها در اردیبهشت ماه نشان می‌دهد تراز درآمدی شش بانک مثبت و چهار بانک تراز درآمدی منفی داشته است. درآمد اردیبهشت ماه بانک‌ طی دوره حاصل از تهسیلات اعطایی در ماه‌های گذشته می‌باشد همچنین سود سپرده‌های اعطایی مربوط به سپرده‌های جذب شده در ماه‌های گذشته می‌باشد که مقایسه تراز درآمدی نشان می‌دهد بانک ملت با تراز درآمدی 819 میلیارد تومانی بالاترین تراز درآمدی و بانک دی با تراز درامدی منفی 335 میلیارد تومانی، منفی‌ترین تراز درآمدی را در گروه بانکی داشته‌اند. افایش سود سپرده‌ها نست به درآمد حاصل از تسهیلات موجب منفی شده تراز درآمدی می‌گردد که بانک دی در این حوزه عملکرد مثبتی نداشته است.

بررسی تراز درآمدی بانک‌ها در اردیبهشت ماه
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها