ارزندگی و جذابیت سهم شرکت های زیرمجموعه تیپیکو بالاست

ارزندگی و جذابیت سهم شرکت های زیرمجموعه تیپیکو بالاست
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، مدیر پرتفوی و امور سهام تیپیکو، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ با مدیریت صحیح توانسته‌اند هزینه‌های مالی و دوره وصول مطالبات خود را کاهش دهند که باعث ارزش و جذابیت سهام شرکت های زیرمجموعه تیپیکو در بازار سرمایه شده است.به گزارش رادیو سهام به نقل از […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، مدیر پرتفوی و امور سهام تیپیکو، گفت: شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ با مدیریت صحیح توانسته‌اند هزینه‌های مالی و دوره وصول مطالبات خود را کاهش دهند که باعث ارزش و جذابیت سهام شرکت های زیرمجموعه تیپیکو در بازار سرمایه شده است.
به گزارش رادیو سهام به نقل از بااقتصاد، دکتر اعظم هنردوست، افزود: از آنجا که معیار اصلی در بررسی عملکرد شرکت‌های سرمایه‌گذاری، نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها (P/NAV) است، با رشد فروش و بهبود عملکرد شرکت های زیرمجموعه و رشد قیمتی آنها در بازار سرمایه، این نسبت برای تیپیکو زیر۶۰ درصد و باعث ارزندگی و جذابیت بالای این سهم شده است.


افزایش سرمایه در سال ۹۸


وی مجموعه سرمایه گذاری دارویی تامین را به عنوان بزرگ ترین هلدینگ دارویی کشور اعلام و اظهار کرد: در سال ۹۸ افزایش سرمایه‌ای از سود انباشته خواهیم داشت و جزئیات آن را از طریق سامانه کدال منتشر خواهیم کرد.
مدیر پرتفوی و امور سهام تیپیکو، تصریح کرد: همچنین علاوه بر شرکت‌هایی که تاکنون از مجموعه تیپیکو در سال ۹۸ در بازار سرمایه عرضه اولیه شده‌اند و بازدهی بسیار مناسبی را برای سهامداران داشتند (تولید ژلاتین کپسول ایران، دارویی ره آورد تامین، پخش هجرت)، امسال سه شرکت دیگر را نیز به بازار سرمایه وارد می کنیم.
حتما بخوانید :  “وبوعلی” برای هر سهم سود 47 تومانی شناسایی کرد۳ شرکت از زیرمجموعه تیپیکو در صف عرضه اولیه
 هنردوست ادامه داد: نزدیک ترین شرکت به عرضه اولیه از شرکت‌های زیرمجموعه، شرکت توزیع داروپخش است که اقدامات نهایی آن در حال انجام است و تلاش می کنیم تا پایان شهریورماه به بازار عرضه شود. دو شرکت دیگر نیز در ماه های ابتدایی پاییز به بازار سرمایه وارد خواهند شد.
به گفته مدیر پرتفوی و امور سهام تیپیکو، علاوه بر عرضه‌های اولیه سرمایه گذاری دارویی تامین، نماد شرکت‌های داروسازی شهید قاضی و شیرین دارو که دارای سودآوری مناسب و عملکرد مطلوبی هستند، بزودی از بازار پایه به بازار اول یا دوم فرابورس انتقال خواهند یافت.


هزینه های مالی بالا، مشکل اصلی دزهراوی


هنردوست در پاسخ به این پرسش که چرا دزهراوی، از میان شرکت های زیرمجموعه تیپیکو زیان ده شده است و چه برنامه هایی برای رفع این مشل دارید، تصریح کرد: مشکل اصلی این شرکت دارویی مانند برخی دیگر از شرکت های حاضر در بازار سرمایه، هزینه های مالی بالاست.
مدیر پرتفوی و امور سهام تیپیکو، افزود: هزینه های مالی بالا موجب کاهش نقدینگی می شود به همین دلیل دزهراوی با مشکل نقدینگی مواجه شده است اما تمام تلاش مان را به کار گرفته ایم تا این شرکت دارویی را به سوددهی بازگردانیم.
حتما بخوانید :  رشد ۱۵.۳ هزارمیلیارد ریالی «شوینده» در پرتفوی بورسیوی با اشاره به اقدامات مجموعه تیپیکو برای حمایت از سهم دزهراوی، تصریح کرد: این اقدامات شامل: تولید محصولات جدید و بهینه سازی سبد محصول، کنترل هزینه ها و تامین مالی ارزان قیمت تر است که امیدواریم دزهراوی را از زیان دهی به سمت سوددهی هدایت کند.
هنردوست پیش بینی کرد که با احتمال حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۸، اتفاقات مثبتی در صنعت دارو ایجاد شود و افزود: در صورت حذف ارز دولتی از زنجیره دارو، با افزایش حجم ریالی فروش و با فرض ثبات حاشیه سود خالص شرکت ها با افزایش سودآوری آنها مواجه می شویم و چشم‌انداز روشنی برای این صنعت پیش بینی می کنیم.
خبر انتخاب شده برای شما امیدواری به آینده بازار سهام این روز‌ها بازار سهام دستخوش اخبار ضدونقیضی است که وضعیت پرابهامی را برای ادامه روند معاملات در پی داشته، اما در این بین بسیاری از کارشناسان چشم انداز مثبتی نسبت به روزهای آتی بازار دارند. Xهمچنین می توانید مقالات آموزشی “موفقیت در بازار بورس” را با کلیک بر اینجا مطالعه نمایید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها