اتریوم در حال خیز برداشتن برای جهش بعدی قیمت است

اتریوم در حال خیز برداشتن برای جهش بعدی قیمت است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

صعود ادامه دارد

در تاریخ 14ام آوریل قیمت هر واحد رمزارز اتریوم به نقطه‌ی 2400 دلار رسید و یک رکورد جدید را به ثبت رساند. علی‌رغم این روند صعودی که از ابتدای سال جاری تا به امروز یک افزایش ارزش 3 رقمی را نشان می‌دهد، تحلیلگران براین باوراند که روند صعودی فعلی همچنان در میانه‌ی را بوده و همچنان فضا برای افزایش مجدد وجود دارد.

گرچه قیمت هر واحد رمزارز اتریوم در حال حاضر چیزی حدود 2460 تخمین زده می‌شود، اما قیمت درک شده(Realized Price یا متوسط قیمت پرداخت شده توسط تمام سرمایه‌گذارانی که اکنون اتر نگهداری می‌کنند) برای هر واحد اتر چیزی حدود 802 دلار می‌باشد. این بدان معناست که خریداران فعلی رمزارز اتریوم تمایل دارند نزدیک به 3 برابر قیمت متوسط خریداری شده توسط تمام سرمایه‌گذاران را برای در اختیار داشتن ETH پرداخت کنند. گرچه برخی فکر می‌کنند که این رقم بسیار زیاد است، اما باید اعلام نمود که در روند صعودی قبلی این رقم به 6 برابر نزدیک شده بود.

برای بدست آوردن این مضرب، تنها کافیست که قیمت لحظه‌ای اتریوم(قیمت هر واحد اتر در بازار) را به قیمت درک شده‌ی آن تقسیم کنید. این مضرب که به طور خلاصه ام.وی.آر.وی(MVRV) نامیده می‌شود، توسط دیوید پائول(David Puell) و مراد محمودوف(Murad Mahmudov) ابداع شده است.

اتریوم Ethereum ETH اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی
اتریوم صعودی است

در گذشته، نرخ MVRV به عنوان یک سیگنال قابل اعتماد برای روند صعودی و زمانی که کنترل شیدایی بازار از دست خارج می‌شد، به خوبی عمل می‌کرد. پیش از این زمانی که مضرب MVRV به رقمی بالاتر از 4 می‌رسید و ارزش دارایی پایین‌تر از 1 بود، یک فرصت خرید مناسب پیش روی سرمایه‌گذاران قرار می‌گرفت.

امکان جهش نرخ MVRM تا 5 و بالاتر وجود دارد

نمودار ادامه‌ی مطلب نشان‌دهنده نرخ MVRV و تغییرات آن طی چند سال گذشته می‌باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید از دسامبر 2019 به بعد این روند حالت صعودی به خود گرفته و همچنان رو به بالاست.

اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی
نمودار MVRV اتریوم و تغییرات آن طی چند سال گذشته

اگر روند حرکتی این نمودار همچنان ادامه یابد و نرخ MVRV همچنان حالت صعودی خود را حفظ کند، این رقم در پایان ماه می می‌تواند به راحتی 5 را هم رد کند. با در نظر گرفتم قیمت درک شده‌ی 802 دلار برای هر واحد اتر، به سادگی می‌توان گفت که امکان جهش قیمت اتریوم تا مرز چهار هزار دلار و حتی بالاتر هم وجود دارد.

نکته‌ی جالب اینجاست که روند ورودی بازار و حرکت سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به شبکه‌ی اتریوم نیز شدت گرفته است، نتیجه‌ی این تغییرات حتی می‌تواند به جهش ناگهانی قیمت درک شده‌ی اتریوم نیز منجر شود.

تنها طی یک ماه گذشته شاهد قیمت درک شده‌ی اتریوم بالغ بر 15/1 درصد افزایش داشته است؛ درحالیکه به نظر می‌رسد همچنان حالت صعودی آن حفظ شده و به زودی شاهد افزایش 26/43 درصدی آن و ثبت قیمت درک شده‌ی 1014 دلار برای هر واحد اتریوم خواهیم بود. با در نظر گرفتن نرخ MVRV پنج برای اتریوم، می‌توان گفت که احتمال جهش قیمت ETH و ثبت رکورد جذاب 5070 دلار برای این رمزارز محبوب وجود دارد.

کمربند‌های خود را ببندید

این پیش‌بینی‌ها را می‌توان یک احتمال جهش قیمت واقعی در نظر گرفت، به ویژه با در نظر گرفتن روند صعودی فعلی در بازار و شکسته شدن پیاپی رکورد‌های پیشین توسط بیت کوین و اتریوم. البته هیچ وقت نمی‌توان در رابطه با تغییرات قیمت و مدت زمان لازم برای رسیدن به یک نقطه‌ی خاص تضمین ارائه کرد. با این حال، گرچه تمام این‌ها آمار و احتمالات است، اما شاخص‌های زنجیره‌ای موجود یک سناریوی صعودی و شانس بیشتر برای جهش قیمت را نشان می‌دهند.

اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی
نمودار تغییرات قیمت درک شده‌ی اتریوم

گرچه افزایش قیمت تا مرز 5 هزار دلار برای هر واحد ETH کمی دور از ذهن می‌رسد، اما با در نظر گرفتن ارقام فعلی فاصله‌ی چندانی با این رکورد جدید نداریم. به یاد داشته باشید که تنها یک سال قبل و زمانی که قیمت اتریوم تنها چیزی حدود 159 دلار بود، جهش تا مرز 2400 دلار نیز دور از ذهن بود.

نظر شما در رابطه با تغییرات فعلی قیمت اتریوم و امکان جهش ناگهانی آن تا مرز 5 هزار دلار چیست؟ آیا طبق آمار و نمودارهای ارائه شده در این نمودار تا ماه می شاهد جهش 200 درصدی ETH خواهیم بود؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سلام وسپاس بابت مطالب مفید واطلاعات باارزش.