آیا ETFهای هنگ کنگی مثل ETFهای آمریکایی به موفقیت چشمگیری می‌رسند؟

آیا ETFهای هنگ کنگی مثل ETFهای آمریکایی به موفقیت چشمگیری می‌رسند؟

 هنگ ‌کنگ پس از آمریکا، در روز گذشته صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین را راه‌اندازی کرد و برای اولین بار ETFهای اسپات اتریوم را هم تایید کرد. با این حال اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، اعلام کرده که صندوق‌های هنگ ‌کنگی ممکن است با جریان ورود سرمایه قابل‌توجهی مواجه نشوند. به طور کلی، طبق گفته‌های او جریان ورودی این صندوق‌ها ممکن است کم‌تر از ۱ میلیارد دلار باشد. بالچوناس تاکید کرده است:

  • به نظر ما کل ETFهای هنگ کنگی ۵۰۰ میلیون دلار جریان ورودی خواهند داشت.

بالچوناس دلایل متعددی برای پیش‌بینی خود ذکر کرد. از بین این دلایل برای مثال می‌توان به کوچک بودن بازار ETFهای هنگ ‌کنگ در مقایسه با بازار آمریکا اشاره کرد. شایان ذکر است که ارزش بازار هنگ کنگ در حال حاضر به۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. طبق گفته‌های‌ بالچوناس، سرمایه‌گذاران چینی هم امکان دسترسی به صندوق‌های هنگ‌ کنگی را ندارند و نمی‌توانند در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. علاوه بر این بازار هنگ کنگ تحت سلطه‌ سه شرکت کوچک یعنی بوسرا (Bosera)، چاینا ای‌ام‌سی (China AMC) و هاروست (Harvest) قرار دارد و شرکت‌های بزرگی مانند بلک ‌راک (BlackRock) در آن مشارکت ندارند.

همین مسائل باعث شده است تا اکوسیستم این صندوق‌ها نقدینگی و کارایی کم‌تری داشته باشند و اسپرد زیادی (اختلاف بین قیمت خرید و فروش) در آن‌ها ایجاد شود. علاوه بر این کارمزد این صندوق‌ها احتمالاً بین ۱ تا ۲ درصد تعیین می‌شود که به طور قابل‌توجهی بیشتر از کارمزد ETFهای آمریکابب است.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

داده‌های منتشرشده توسط بالچوناس نشان می‌دهد که صندوق IBIT بلک ‌راک در حال نزدیک شدن به صندوق USMV برای کسب جایگاه چهاردهم در لیست پرفروش‌ترین صندوق‌های تمام دوران است. صندوق IBIT یک ETF اسپات بیت کوین است که در ماه ژانویه (دی ۱۴۰۲) راه‌اندازی شده بود.

پرفروش‌ترین صندوق‌های تمام دوران

منبع: Cryptoslate

برچسب‌ها