آيا بازپرداخت صرافی مت گاکس باعث سقوط قیمت بیت کوین می‌شود؟

آيا بازپرداخت صرافی مت گاکس باعث سقوط قیمت بیت کوین می‌شود؟

تحلیلگران «K33 Research» اعلام کرده‌اند که اگر بازپرداخت ۹ میلیارد دلاری صرافی مت گاکس (Mt. Gox) در هفته‌های آینده انجام شود، ترس زیادی در بازار بیت کوین ایجاد می‌شود و فشار فروش معامله‌گران ممکن است دوباره افزایش یابد.

در روزهای گذشته بعضی از طلبکاران مت گاکس اعلام کردند که این پلتفرم سایت و اطلاعات خود را به‌روزرسانی کرده و ممکن است به زودی بازپرداخت بیت کوین آن‌ها را انجام دهد. شایان ذکر است که در این به‌روزرسانی‌ها بدهی ارز دیجیتال و ارز فیات طلبکاران ذکر شده است. تحلیلگران شرکت مذکور هم به این نتیجه رسیده‌اند که این به‌روزرسانی نشان می‌دهد مت گاکس از ماه آینده بازپرداخت خود را انجام می‌دهد.

البته این صرافی در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) هم بخشی از بدهی‌اش را به ارز فیات پرداخت کرده‌ بود. بازپرداخت مذکور برای بعضی از کاربران ۲ بار انجام شده بود و آن‌ها پس از مدتی مجبور شدند سرمایه اضافی را به مت گاکس برگردانند.

به طور کلی مت گاکس باید بیش از 9.4 میلیارد دلار بیت کوین و 72 میلیون دلار بیت کوین کش را بین 127000 طلبکار خود توزیع کند. علاوه بر این شرکت مذکور باید 445.8 میلیون دلار (69 میلیارد ین ژاپن) را هم به آن‌ها پرداخت نماید. تحلیلگران K33 Research خاطرنشان کردند:

  • بازپرداخت این حجم از بیت کوین می‌تواند در هفته‌های آینده فشار فروش زیادی در بازار ایجاد کند.

البته آن‌ها خاطرنشان کردند که ممکن است همه طلبکاران مت گاکس نخواهند توکن‌هایشان را به فروش برسانند اما در هر صورت، انتشار این خبر می‌تواند تاثیر نزولی شدیدی داشته باشد. شایان ذکر است که قیمت بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۶۶ هزار دلار قرار دارد. این ارز دیجیتال در هفته‌های گذشته به خاطر افزایش تنش‌های خاورمیانه، با فشار فروش زیادی مواجه شده بود.

اخبار و تحلیل‌های لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را می‌توانید از کانال سیگنال دنبال کنید:

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *