میزان آورده متقاضیان برای طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

میزان آورده متقاضیان برای طرح نهضت ملی مسکن چقدر است؟

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه ثمن ثبت‌نام کرده‌اند. میزان آورده متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن مشخص شده است.  در واقع متقاضیان معمولی ۴۰ میلیون تومان و دهک‌های دو تا سه ۲۰ میلیون تومان باید بپردازند. متقاضیان در چهار یا پنج مرحله باید آورده خود را پرداخت کنند.

محمودزاده افزود: ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن براساس قیمت تمام شده واحد مسکونی است که این میزان آورده به غیر از تسهیلاتی است که تعلق می‌گیرد و مابقی هرچه باقی بماند در قالب قراردادی است که بین سازندگان و متقاضیان منعقد می‌شود و متقاضی باید با تامین مالی پرداخت کند.

وی همچنین افزود: متقاضیان نهضت ملی مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد. رقم این تسهیلات در سایر شهر‌ها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند تا پایان 28 آبان ماه در سامانه ثمن saman.mrud.irثبت نام کنند. از شرایط این طرح می‌توان متاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن را نام برد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.