رشد بورس امروز هیجانی یا ناشی از مولفه های اقتصادی؟

رشد بورس امروز هیجانی یا ناشی از مولفه های اقتصادی؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بازار امروز در دست بزرگان اداره شد. با توجه به افزایش قیمت فلزات پایه در بازار جهانی و هم‌چنین رشد بهای نفت زمزمه‌هایی از فروکش جنگ تجاری چین و آمریکا به گوش می‌رسد که این موضوع زمینه‌هایی برای رشد بازار امروز به لیدری بزرگان را فراهم […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بازار امروز در دست بزرگان اداره شد. با توجه به افزایش قیمت فلزات پایه در بازار جهانی و هم‌چنین رشد بهای نفت زمزمه‌هایی از فروکش جنگ تجاری چین و آمریکا به گوش می‌رسد که این موضوع زمینه‌هایی برای رشد بازار امروز به لیدری بزرگان را فراهم آورد.

در پایان معاملات روز جاری شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد  1524 واحدی را پشت سر گذاشت و به روی رقم 320,194  به کار خود پایان داد تا از افزایش 99 واحدی شاخص کل هم‌وزن جلو بزند.

اما نماگر فرابورس نشان دهنده روندی منفی بود که به دلیل انتشار گزارشات ماهانه ضعیف کگهر پس از مدت‌ها رقم خورد. شاخص کل فرابورس ایران افت 48 واحدی و رسیدن به رقم 4109 را در پایان معاملات امروز نشان داد و تاثیرگذارترین نماد بر روی این افت کگهر بود که با انتشار گزارشات ماهانه منفی تا پایان شهریور سیگنال خوبی برای بازار نبود.

صنایع کوچک و ریزش؟

بسیاری از صنایع کوچک بازار در مسیرهای صعودی قیمت، نسبت به جریان عمومی پیشتاز بوده‌اند و این مساله توجه به این گروه‌ها را دو چندان کرده است. با این وجود انتظارات نامشخص از قیمت سهام و تصمیم‌گیری بر اساس روندهای پیشین قیمتی می‌تواند تصمیم‌گیری در روندهای نزولی را دشوار کرده و سهامداران را به رفتار هیجانی متمایل سازد موضوعی که در نیمه های بازار شاهد آن بودیم و پس از بر طرف شدن هیجانات دوباره به حالت صعودی بازگشت.

توجه به مولفه های اقتصادی لازمه ادامه حرکت بورس

در شرایط کنونی همچنان نمی‌توان نسبت به آینده اقتصاد کشور به راحتی اظهارنظر کرد و همچنان باید سیگنال‌های مختلف اقتصادی را در این خصوص رصد کرد. علت پرداختن به تورم در رصد شاخص کل هم‌وزن این است که در شرایط کنونی تورم آتی بهانه‌ای تازه برای داغ کردن سهام شده است. برای بسیاری از سهام شرکت‌ها می‌توان گفت که حتی بخش قابل توجهی از تورم احتمالی نیز پیش‌خور شده است. در شرایط کنونی همچنان تاکید می‌شود از هر گونه خرید و فروش هیجانی خودداری شود و بر اساس استدلال‌های موجود به خرید و فروش سهام پرداخته شود.

در این خصوص هر موضوع منفی یا مثبتی که در خصوص فروش یا خرید یک سهم در بازار مطرح می‌شود را می‌توان با استدلال‌های منطقی سنجید و البته باید تردید بسیار در خصوص اظهارنظرهای خود داشت. در پایان باید هشدار داد اگر سهمی بدون هیچ بهانه‌ای رشد کند ریزش آن نیز احتمالا بدون هیچ بهانه‌ و نشانه‌ای رخ خواهد داد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.