بررسی صورت‌های مالی سه ماهه درهآور به همراه گزارش فعالیت تیر 98

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه درهآور به همراه گزارش فعالیت تیر 98
خلاصه اخبار

شرکت دارویی ره آورد تامین در تاریخ 11 آبان 1383 به ثبت رسید. این شرکت با در اختیار داشتن سهم یک درصدی در بازار جهانی، تولید کننده انحصاری مواد اولیه پلیمری در کشور و خاورمیانه است. محصول اصلی این شرکت یعنی PVP (پلی وینیل پیرولیدون) بوده که در صنایع مختلفی از جمله دارویی، آرایشی و بهداشتی، شوینده، رنگ و رزین، غذا و نوشیدنی ها و دامی کاربرد دارد.

به گزارش سیگنال تحلیل صورت مالی سه ماهه و گزارش فعالیت شرکت دارویی ره آورد تامین به شرح زیر است.

محصول تولیدی این شرکت رقیب داخلی ندارد و واردات آن ها هم به مقدار بسیار کم انجام می شود. (بیش از 99 درصد این محصول در داخل به فروش می رسد) مقاصد صادراتی نیز شامل افغانستان، عراق، سوریه، ترکیه، بنگلادش، پاکستان، اردن، روسیه، ارمنستان، گرجستان، اتیوپی و مصر و جمهوری چک می باشد.

با توجه به اینکه بیش از نیمی از بهای تمام شده تولید، مواد اولیه بوده و همچنین نیمی از مواد اولیه وارداتی است، نوسانات نرخ ارز به شدت روی سود آوری شرکت تاثیر گذار است. به طور کلی با توجه به وارداتی بودن بخش عمده ای از مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات جدید و همچنین دانش فنی، افزایش نرخ ارز می تواند به ضرر این شرکت باشد.

صورت های مالی سه ماهه 98

شرکت دارویی ره آورد تامین در دوره ی سه ماهه 98، 18 میلیارد و 735 میلیون تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به دوره ی مشابه سال گذشته، 128 درصد افزایش یافته است.

با اینحال بهای تمام شده 163 درصد افزایش یافته و به 13 میلیارد و 820 میلیون تومان رسیده است که سبب شده سود ناخالص رشد چشمگیری نداشته باشد. سود ناخالص شرکت با 66 درصد افزایش، به 4 میلیارد و 915 میلیون تومان رسیده است.

هزینه های فروش، اداری و عمومی همگام با تورم، 37 درصد افزایش یافته است و تنها 2.5 درصد از فروش شرکت را شامل می شود که عدد خوبی است و نشان دهنده مدیریت درست هزینه ها می باشد.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه درهآور به همراه گزارش فعالیت تیر 98

هزینه های مالی شرکت 16 درصد کاهش پیدا کرده و به 1 میلیارد 70 میلیون تومان رسیده است. این شرکت 26 میلیارد و 115 میلیون تومان تسهیلات مالی 18 دارد که عمده ی آن کوتاه مدت بوده و در کوتاه مدت می تواند هزینه های مالی را افزایش دهد. (نسبت بدهی: 62 درصد)

نرخ مالیات تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته و در سطح 24 درصد باقی مانده است. در نهایت سود خالص شرکت با افزایش 136 درصدی نسبت به سال گذشته، به 2 میلیارد و 550 میلیون تومان رسیده است.

بررسی صورت‌های مالی سه ماهه درهآور به همراه گزارش فعالیت تیر 98

Price: 903

EPS TTM: 40

P/E TTM: 22.5

گزارش فعالیت تیر ماه 98

عمده تولیدات این شرکت PVP – k30، PVPi و RT.FILM می باشد. در ادامه تغییرات این اقلام را در تیر ماه نسبت به سه ماهه گذشته بررسی خواهیم کرد.

تعداد فروش

تعداد فروش PVP – K30 در تیر ماه نسبت به میانگین فروش ماهانه سه ماه گذشته، 37 درصد افزایش یافته است. تعداد فروش RT.FILM نیز 47 درصد افزایش داشته با اینحال تعداد فروش PVPi 62 درصد کاهش پیدا کرده است.

نرخ فروش

نرخ فروش PVP – K30 نسبت به سه ماه گذشته 10 درصد و RT.FILM 4 درصد افزایش یافته با اینحال نرخ فروش PVPi، 12 درصد کاهش یافته است.

مبلغ فروش

مبلغ فروش PVP – K30 نسبت به میانگین سه ماه گذشته، 51 درصد افزایش داشته است. مبلغ فروش PVPi 66 درصد کاهش یافته و مبلغ فروش RT.FILM، 42 درصد رشد کرده است.

به طور کلی مبلغ فروش این شرکت در تیر ماه نسبت به میانگین سه ماه گذشته خود، 31 درصد افزایش یافته که نشان می دهد شرکت در تیر ماه عملکرد بسیار قابل قبولی داشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها