وام مسکن 200 میلیون تومانی زنان سرپرست خانوار

وام مسکن 200 میلیون تومانی زنان سرپرست خانوار

در این روز ها در جامعه ما زنانی هستند که سرپرست خانواده بوده و بار زندگی را به تنهایی به دوش می‌کشند. این زنان به دلایلی چون فوت، طلاق، از کار افتادگی همسر، خود سرپرست خانواده شده و مسئولیت تامین مالی خانواده را به عهده دارند. این زنان سرسخت تر از مردان با دشواری هایی در زندگی مثل نداشتن بیمه، نداشتن حقوق، مستمری ماهانه و غیره، روبرو هستند.

نداشتن مسکن یکی از مهم ترین مشکلات زنان سرپرست خانوار است که در ستاد ملی زنان و خانواده طرحی حمایتی برای آن ها با عنوان وام مسکن زنان سرپرست خانوار تصویب شده است.

این وام که بسته حمایتی در قالب وام ارزان با سود کم می‌باشد جهت کمک به تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار مطرح گردیده است. در ادامه به بررسی بیشتر وام مسکن زنان سرپرست خانوار می‌پردازیم.

مبلغ وام مسکن زنان سرپرست خانوار چقدر است؟

سقف وام مسکن زنان سرپرست خانوار 200 میلیون تومان جهت ساخت وخرید مسکن است که میزان نرخ سود 4 درصد برای دهک های درآمدی 1 تا 3 و میزان نرخ سود 9 درصد برای دهک های درآمدی 4 تا 6 جامعه در نظر گرفته شده است.

این طرح با معافیت 100 درصدی هزینه عوارض صدور پروانه ساختمانی و همچنین کمک بلاعوض 30 میلیون تومانی توسط دولت و پرداخت 30 میلیون تومان دیگر به عنوان کمک بلاعوض توسط نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و حساب 100 امام پیش بینی شده است.

وام مسکن زنان سرپرست خانوار به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

این وام به زنان سرپرست خانوار به ویژه زنان کارگر سرپرست خانوار ثبت نام شده در طرح اقدام ملی مسکن تعلق می‌گیرد.

دریافت وام مسکن زنان سرپرست خانوار چه شرایطی دارد؟

بانوان برای دریافت این وام باید آورده نقدی به مبلغ 30 میلیون تومان داشته باشند که این مبلغ را باید هنگام تحویل واحد مسکونی پرداخت کنند و مابقی مبالغ پرداختی به صورت کم بهره و ارزان قیمت و کمک های بلاعوض خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • اینهمه وام دادین به سرپرست خانوار به اسم بچه شون مثل مادر من میگیرن برای خودشون ولخرجی الکی میکنن وام برای بچه ها جدا بذارین خودشون استفاده کنن برای مسایل پزشکی دندان پزشکی و غیره… ساحل مشکلاتشون

  • سلام من تقاضای این وام روکجاثبت کنم که زودتر پیگیری بشه ممنونم

    • با سلام دوست عزیز، شما می‎‌توانید از کمیته امداد نیز سؤال بفرمایید.