مهمترین پارامترهای سربرگ بورس از سایت tsetmc.com چیست؟

سربرگ بورس بطور خاص به نمادهای بورسی پرداخته است و فقط نمادهای این بازار را با یکدیگر مقایسه می کند لذا برای تقسیم بندی بهتر اطلاعات در سربرگهای مختلف مرتب و طبقه بندی شده است. اولین سربرگ ، با عنوان “در یک نگاه”  اطلاعاتی مشابه اطلاعات صفحه اصلی سایت ارائه می نماید با این تفاوت که پنجره پیام های ناظر بازار نیز به این صفحه اضافه شده است و همواره جدیدترین پیامهای ناظر بازار را نشان می دهد.

مهمترین پارامترهای سربرگ بورس از سایت tsetmc.com چیست؟
بیشتر بخوانید
معرفی اجزاء سایت TSETMC

زیر سربرگ بعدی “شاخص ها” است .  اطلاعات این سربرگ برای بررسی کلی بازار است همچنین می توانیم تغییرات صنایع مختلف را در قالب شاخص صنایع بررسی کنیم .

در قسمت بالای صفحه نمودار شاخص کل و شاخص هم وزن در کنار یکدیگر نمایش نشان داده شده است. اگر رفتار نمودار شاخص کل بصورت u یا n بود نشان می دهد نمادهای بزرگ بازار امروز درگیر هیجانات هستند و اگر شاخص کل از نقطه ای در بالا یا پایین شروع شده باشد و با  حرکتی یکنواخت به جهت مخالف رفته باشد نشان دهنده سمت سوی بازار درجهت نزول یا در جهت صعود است و بدینوسیله می توانیم سمت و سوی کلی بازار در روز جاری را متوجه شویم

همانطور که قبلا هم گفته شد شاخص هموزن شبیه شاخص کل است با این تفاوت که صرفا نمادهای بزرگ را بررسی نمی کند و رفتار کلیت بازار را نشان می دهد.

مهمترین پارامترهای سربرگ بورس از سایت tsetmc.com چیست؟

در زیرسبرگ “قیمت ها” از سربرگ “بورس اوراق بهادار تهران” بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت فرصتهای خوب بازار را نشان می دهد. این لیست، داده ها را بر اساس تغییرات قیمت پایانی مرتب می کند و بدینوسیله می توانیم سهام پیشرو یا پسرو روز جاری را شناسایی و بررسی نماییم.

مهمترین پارامترهای سربرگ بورس از سایت tsetmc.com چیست؟

پنجره بعدی در این سربرگ، پنجره “افزایش آخرین قیمت به پایانی” و  پنجره”کاهش آخرین قیمت به پایانی” است. نمادهای پنجره اول تاییدی برای ورود به سهم و پنجره دوم سیگنالی برای خروج از سهم  می توانند باشند.

داده های پنجره بعدی یعنی “حق تعدم”به تغییرات نمادهای حق تقدم پرداخته و بر اساس بازدهی از زیاد به کم مرتب شده اند. همانطور که قبلا هم گفته شد دامنه نوسان حق تقدم دو برابر دامنه نوسان همان سهم است و اگر نقد شوندگی خوبی داشته باشند گزینه خوبی برای نوسان گیری هستند.

یادتان باشد نمادهای حق تقدم حداکثر 60روز کاری قابل معامله هستند و بعد از آن برای همیشه بسته شده و با انجام تشریفاتی از جمله واریز مبلغ اسمی به حساب همان شرکت، این سهام از حق تقدم به سهام عادی تبدیل می شوند و ممکن است  این پروسه تا چند ماه طول کشیده و در طول این مدت سهام حق تقدم بلوکه شده و قابل معامله نباشند.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *