شرایط وام خرید مسکن 500 میلیون تومانی

شرایط وام خرید مسکن 500 میلیون تومانی

نیاز به مسکن یکی از مواردی است که همواره برای فرد وجود داشته و در هیچ زمان و دوره ای نبوده که افراد به خرید یا تعویض مسکن نیاز نداشته باشند. با وجود داغ بودن بازار وام مسکن اما همچنان خانواده هایی وجود دارند که به دلیل اطلاع نداشتن از انواع وام مسکن و شرایط و چگونگی دریافت آن ها از مسکن بی بهره بوده اند.

حال در اینجا به بررسی وام خرید مسکن و چگونگی دریافت آن می‌پردازیم.

وام خرید مسکن از طریق خرید اوراق مسکن

وام خرید مسکنی که از بانک مسکن یا ملی دریافت خواهد شد به صورت اوراق مسکن خواهد بود. اوراق تسهیلات مسکن یا اوراق تسه نوعی حق تقدم در دریافت وام به حساب می‌آیند. یعنی با دارا بودن این اوراق دیگر نیازی نیست برای دریافت وام مدت زمان زیادی در انتظار بمانید.

بانک مرکزی وام اوراق را برای کسانی در نظر گرفته است که برای خرید خانه عجله دارند و از سوی دیگر در بانک حساب باز نکرده‌اند.

اوراق مشارکت راه حلی برای گشایش مشکل این افراد است. آن‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغی برای خرید اوراق قرضه، نسبت به حالت عادی در دریافت وام در اولویت قرار بگیرند. برای تشخیص ساده‌تر اوراق حق تقدم این نشانه‌ها را در خاطر داشته باشید.

نماد معاملاتی اوراق تسه شامل نام ماه و دو رقم آخر سال صدور آن‌ها می‌شود. این اوراق به مدت دو سال اعتبار دارند و دو بانک ملی و مسکن صادرکننده آن‌ها هستند. توجه داشته باشید که خریداران تا دو ماه پس از خرید این اوراق، امکان فروش آن‌ها را در اختیار نخواهند داشت.

اوراق مسکن را از کجا دریافت کنیم؟

آن دسته از اوراق‌‌ که در بازار فرابورس معامله می‌شوند، اوراقی هستند که امتیازشان به اشخاص دیگری تعلق دارد و صاحبان آن‌ها از قبل در بانک سپرده‌گذاری خود را انجام داده‌اند. شما می‌توانید این اوراق را خریداری کرده و صاحب امتیاز وام شوید.

اما برای خرید اوراق بهادار بانک مسکن، دو راه وجود دارد:

شما هم خودتان می‌توانید به طور مستقیم این اوراق را تهیه کنید هم می‌توانید خریدتان را بر عهده بانک بگذارید. می‌توانید برای کسب اطلاع قیمت اوراق تسهیلات مسکن، به اپلیکیشن سیگنال مراجعه کرده و با ورود به بخش مسکن، از آخرین و به روزترین قیمت‌ها اطلاع پیدا کنید.

سقف وام خرید مسکن از طریق اوراق قرضه چقدر است؟

سقف وام خرید مسکن از طریق اوراق قرضه 400 میلیون تومان برای زوجین در تهران می‌باشد، همچنین وام جعاله (تعمیرات مسکن) هم به 80 میلیون تومان افزایش یافته است.

بنابراین در مجموع به فرد متأهل در شهر تهران 480 میلیون تومان وام خرید مسکن تعلق می‌گیرد. البته به مجرد های تهران 200 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

مبلغ وام مسکن از محل اوراق در شهر های مرکز استان و جمعیت بالای 200 هزار نفر برای زوجین 320 میلیون تومان و مجرد ها 160 میلیون تومان خواهد بود.

مبلغ وام مسکن از محل اوراق در سایر شهر ها برای زوجین 240 میلیون تومان و مجرد ها 120 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وام اوراق با مدت زمان بازپرداخت 12 ساله و نرخ سود 17.5 درصد خواهد بود. متقاضیان می‌توانند علاوه بر وام خرید مسکن، وام جعاله یا تعمیرات مسکن را همراه آن دریافت نمایند.

مدت زمان باز پرداختنرخ سودسقف وام مسکن مجردهاسقف وام مسکن زوجینشهر ها
12 سال17.5 درصد200 میلیون تومان400 میلیون تومانتهران
12 سال17.5 درصد160 میلیون تومان320 میلیون تومانمراکز استان
12 سال17.5 درصد120 میلیون تومان240 میلیون تومانسایر شهرها

از چه بانک هایی می‌توان وام خرید مسکن را دریافت کرد؟

بانک مسکن ارائه وام مسکن را به صورت تخصصی انجام می‌دهد اما بانک های دیگری نظیر بانک ملی و بانک سامان نیز این وام را پرداخت می‌کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام خرید مسکن چیست؟

  • کارت حساب یا اوراق حق تقدم
  • اصل و کپی مبایعه‌نامه/ همراه با کد رهگیری
  • اصل و کپی صفحات سند (در اسناد دفترچه‌ای تهیه کپی از صفحه اول نقل و انتقالات در صورت خالی‌بودن هم الزامی است. ضمن اینکه سند شما نباید در رهن باشد)
  • اصل و کپی بنچاق (اگر ملک نوساز است، ارائه تقسیم‌نامه جایگزین بنچاق الزامی است)
  • اصل و کپی صورت‌مجلس تفکیکی (در صورتی که سند متعلق به آپارتمان باشد نیازی نیست
  • اصل و کپی تمام پروانه‌های ساخت (اعم از تخریب و نوسازی، تغییر نقشه و … که همه آن‌ها را می‌توان از شهرداری دریافت کرد)
  • اصل و کپی ملک مورد خریداری/ دارای کدپستی
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی خریدار/خریداران و فروشنده/فروشندگان
  • اصل و کپی وکالتنامه فروش به انضمام صفحات شناسنامه موکل و اصل و اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه وکیل (در صورتی که ملک توسط وکیل به فروش می‌رسد)
  • گواهی اشتغال متقاضی تسهیلات
  • افتتاح حساب قرض‌الحسنه به نام خریدار

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام سند خانه دارم تراش ۴،۵ میلیارد چطور میتونم وام بگیرم کارمندم