معرفی اجزاء سایت TSETMC

برای استفاده از سایت تابلوخوانی بورس یا همان سایت tsetmc.com لازم است که با جزییات آن آشنا باشیم. شاید به جرات بتوان گفت این سایت کامل ترین مرجع برای بررسی سابقه معاملات است که امکانات آن بصورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد در این سایت جزییات خوبی از تاریخچه معاملات، سابقه قیمتی، اطلاعات شرکتی، جزییات سفارشات و سایر اطلاعات از ابتدا تا کنون و بصورت طبقه بندی شده در اختیار کاربران قرار داده شده است. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی اجزاء این سایت بپردازیم.

صفحه اولیه و ورودی سایت شامل بخشهای مختلفی است در قسمت بالا سمت چپ  دکمه های دسترسی به امکانات سایت طراحی شده است. قسمت میانی صفحه به دو قسمت تقسیم شده است که با نواری خاکستری از هم جدا شده اند قسمت بالایی خلاصه ای از اطلاعات بورس بصورت لحظه ای یا آخرین اطلاعات  و قسمت پایینی خلاصه ای از اطلاعات آخرین روز فرابورس را نمایش می دهد. در زمانیکه بازار باز است این اطلاعات بصورت مداوم در حال تغییر است. در این دو ناحیه اطلاعات ارزشمندی مثل تغییرات و آخرین عدد شاخص کل بورس و  نیز شاخص کل فرابورس، ارزش بازار، ارزش معاملات، تعداد نمادهایی که بیشترین تاثیر را در تغییر شاخص داشته اند، نمادهای پر تراکنش ( نمادهایی که بیشترین تعداد معاملات در آن صورت پذیرفته است) و شاخص های مختلف قرار دارند.

در قسمت بالا و وسط صفحه سربرگ هایی تحت عناوین سربرگ دریک نگاه، بورس، فرابورس، بورس انرژی ایران، شبکه کدال، صندوق سرمایه گذاری و بورس کالا قرار دارد بوسیله این سربرگها می توانید به اطلاعات هر بورسی دسترسی داشته باشید.  در این سربرگها جزییات سهام یا کالاها یا اطلاعات مربوط به هر قسمت ارائه شده است. پر کاربردترین این سربرگها متعلق به بورس و فرابورس می باشد

در قسمت بالا سمت چپ دکمه هایی طراحی شده اند که امکانات جانبی سایت را دراختیار کاربران قرار می دهد.

این دکمه ها بترتیب عبارتند از:

  1. آموزش : در این قسمت می توانید به آموزشهای مفید و خلاصه ای که توسط سازمان بورس طراحی شده است بصورت رایگان دسترسی داشته باشید این آموزشها بصورت فایلهای متنی ، پادکست صوتی و ویدیو ارائه شده است که علاقه مندان به هر قسمت می توانند متناسب با نیاز خود از این آموزشها استفاده نمایند.
  2. نظر و پیشنهاد: در این قسمت تلفن ها و راههای دسترسی به قسمت های مختلف سازمان بورس ارائه شده است
  3. جستجوی نماد: یکی از پرکاربردترین قسمتهای سایت است که برای جستجوی نام نمادها از آن استفاده می گردد
  4. دیده بان بازار: توسط این بخش می توانید اطلاعات نمایش داده شده را سفارشی سازی نمایید این قسمت یکی از کاربردی ترین قسمتهای سایت بوده که آشنایی با آن برای هر فعال بازار سرمایه ضروری است همچنین فیلترنویسی و تهیه فایل خروجی در این قسمت از سایت در دسترس است
  5. نمایش فهرست: در این قسمت راههایی میانبر برای رصد معاملات حقیقی حقوقی ، تغییرات سهامداران ، دسترسی به نرم افزارهای گرفتن خروجی و امکانات متنوع دیگری وجود دارند که پیشنهاد می کنیم حتما سری به این صفحه زده و این امکانات را کشف نمایید.

افراد و فعالین بازار سرمایه برای انجام معاملات حرفه ای به ابزارهای حرفه ای نیاز دارند و تابلوخوانی و سایت Tsetmc.com قسمتی عمده ای از این نیاز را مرتفع می سازد که در آینده بیشتر به این جزییات خواهیم پرداخت.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *