تحلیل بنیادی نماد بورسی نوری
مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.
تا زمان تنظیم این مقاله گزارشات فصلی سه ماهه سوم 1400 منتشر نشده لذا مبنای بررسی سود و زیان، گزارشات فصلی سه ماهه دوم1400 است.
درباره شرکت پتروشیمی نوری
شرکت پتروشیمی در سال 1377 بهصورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1386 مورد بهرهبرداری قرار گرفت.
پس از گذشت 6 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1392 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام پستبدیل گردید.
فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و فورش محصولات آروماتیک است.
مواد اولیه مصرفی شرکت عبارت است از: میعانات گازی، بنزین پیرولیز، بنزین تولوئن، گسولین
بیشترین میزان ماده مصرفی مربوط به میعانات گازی است که از نظر مقداری بیش 90% میزان مصرف را به خود اختصاص داده است.
مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه شرکت در بوشهر واقع گردیده است.
تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 536 نفر میباشد.
روند سودآوری نوری
شرکت نوری در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 154186468 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره اول سال 1400 6% و نسبت دوره دوم سال 1399 263% افزایش داشته است.
مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سهماهه دوم
نوری در گزارش 3 ماهه دوم 1400 شرکت رشد 26% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت کمتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد نیست.
بررسی عملکرد ۳ ماهه دوم ۱۴۰۰ و مقایسه آن با دورههای سهماهه یک سال گذشته نشان میدهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سودسازی را به خود اختصاص داده است.
روند فروش شرکت نوری
نوری در سه ماه سوم سال ۱۴۰۰ فروش 203771476 میلیونریالی را ثبت نماید که این میزان نشاندهنده رشد 104% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.
بررسی محصول استراتژیک نوری
شرکت نوری در عرضه 10 گروه محصول فعالیت مینماید. باتوجهبه نمودار بالا در حال حاضر برش سنگین بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب میگردد.
نرخ فروش محصول استراتژیک نوری
نمودار نرخ فروش شرکت نشان میدهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سهماهه سوم 1400 نسبت به دوره سهماهه دوم 1400، درمجموع 22% رشد داشته است.
میزان فروش محصول استراتژیک در نوری
میانگین میزان فروش شرکت در سهماهه سوم 1400 نسبت به دوره دوم 1400، 52% افزایش و نسبت به دوره سوم سال 1399، 25% افزایش داشته است.
عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد نوری
مقایسه رفتار سهامداران و روند قیمت سهام نوری در یک سال گذشته نشاندهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهامدارهای حقیقی است و این موضوع نشاندهنده اهمیت بررسی رفتار سهامدار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.
تطبیق قیمت سهم نوری و شاخص کل بورس
مقایسه شاخص و نمودار نوری نشان میدهد این سهم در برخی ماهها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد .
ریسکهای بااهمیت که ممکن است وضعیت سودآوری شرکت را تحتتأثیر قرار دهند عبارتاند از:
- نرخ ارز
- قیمت بالای خوراک و حاملهای انرژی
- کیفیت نامطلوب خوراک
- خطرات زیستمحیطی
- خطرات امنیتی
- تحریم
- ورود رقبای جدید
- الزام فروش به شرکتهای داخلی و همجوار
ارزیابی
آخرین اطلاعات شرکت نوری درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.