گزارش هفتگی صندوق های بورسی | 18 آذر 1400

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | 18 آذر 1400

در هفته منتهی به 18 آذرماه 1400 صندوق‌های ETF طلا با کسب بازدهی 5 درصدی یک قدم جلوتر از سایر صندوق‌های بورسی حرکت کردند.

صندوق طلا

در هفته گذشته در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار حدود 0.72 درصد رشد و شاخص کل هموزن حدود یک درصد افت داشتند، عموم صندوق‌های بورسی با روندی رو به رشد همراه بودند. در این بین صندوق‌های طلا، پیشتاز بوده و صندوق‌های کشاورزی با بازدهی منفی 7.8 درصدی در انتهای صف قرار گرفتند.

پربازده‌ترین نماد نیز «کهربا» با بازدهی 5.2 درصدی بوده است. همچنین میانگین وزنی بازدهی صندوق‌های بورسی عدد 0.25 را نشان می‌دهد که بسیار نزدیک به بازدهی شاخص کل می باشد. در ادامه به بررسی جزییات بیشتری از هر یک از گروه‌های فوق می‌پردازیم.

صندوق‌های ETF سهامی

نماد «ثمین» که به‌تازگی به این گروه اضافه شده، با کسب بازدهی 4 درصدی پربازده‌ترین و نماد «ثروتم» با بازدهی منفی 8 درصد، کم‌بازده‌ترین نماد ETF سهامی در هفته گذشته بوده‌اند. از طرفی نماد «وبازار» با 9 واحد رشد نسبت به هفته قبل‌تر بیشترین رشد را در این گروه ثبت کرده است.

صندوق‌های ETF سهامی

همچنین روند بازدهی نمادها از ابتدا تا پایان هفته سوم آذرماه نشان می‌دهد که نماد «فراز» اگرچه بازدهی کمتر از یک درصدی داشته اما توانسته این مقدار را در فراز و نشیب‌های بازار حفظ کرده و از نظر بازدهی، به پایدارترین نماد ETF سهامی در این مدت تبدیل شود.

صندوق‌های ETF درآمد ثابت

نماد «دمعیار» که نسبت به هفته قبل‌تر بیشترین رشد در بازدهی را داشته، در این هفته گذشته نیز توانسته با ثبت عدد 0.65 درصد پربازده‌ترین نماد گروه شود. کمترین بازدهی نیز متعلق به نماد «سپاس» با 1.32 درصد بوده است.

صندوق‌های ETF درآمد ثابت

از نظر میزان سهام در سبد صندوق های درآمد ثابت نیز، نماد «تصمیم» با 25.5 درصد و نماد «همای» با 0.5 درصد سهام، به ترتیب پرریسک‌ترین و کم‌ریسک‌ترین نمادهای گروه بوده‌اند. بیشترین تغییر در میزان سهام نسبت به هفته قبل‌تر نیز متعلق به نماد «فیروزا» بوده که از 15.6 درصد به 12.3 درصد رسیده است. سایر نمادهای این گروه تغییر چندانی در وزن سهام سبد خود نداشته‌اند.

درصد سهام

صندوق‌های ETF مختلط

به جز نماد «زیتون» که به‌تازگی به این گروه اضافه شده، سایر نمادها دارای بازدهی هفتگی منفی بوده‌اند. بررسی حباب صندوق‌ها در چند هفته اخیر نیز نشان می‌دهد که بازارگردانی نماد «آسام» به خوبی انجام شده است.

صندوق‌های ETF مختلط

صندوق‌های ETF کشاورزی

هر دو نماد در این گروه با افت بازدهی نسبت به هفته قبل‌تر خود مواجه بوده و در هفته گذشته نیز به طور میانگین بازدهی منفی 7.8 درصدی را ثبت کرده‌اند. این در حالیست که میزان ریسک (وزن سهام در سبد) آن‌ها تغییر چندانی نداشته است.

صندوق‌های ETF کشاورزی

صندوق‌های ETF طلا

بازدهی 5 درصدی نمادهای طلا، این گروه را به پربازده‌ترین گروه صندوق‌های بورسی در هفته گذشته تبدیل کرده است. نماد «کهربا» که پربازده‌ترین نماد گروه است با 6 واحد افزایش در وزن سهام در سبد خود، به پرریسک‌ترین نماد گروه نیز تبدیل شده است.

صندوق‌های ETF طلا
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *