گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400

هفته منتهی به 22 مهرماه 1400، هفته سودآوری برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران نبوده است. در حالی که شاخص کل بورس حدود 6 درصد و شاخص هموزن نیز حدود 8 درصد افت کرده‌اند، صندوق‌های ETF تا 12 درصد بازدهی منفی را ثبت کرده‌اند. تمام صندوق‌های سهامی، مختلط، کشاورزی و طلا با روندی کاهشی روبرو بوده و بازدهی هفتگی صندوق‌های درآمد ثابت نیز نهایتا به 2 درصد رسیده است.

در ادامه جزییات بیشتری از ریسک و بازدهی صندوق‌ها را در هر یک از گروه‌های سهامی، درآمد ثابت و کالایی بررسی خواهیم کرد.

عملکرد صندوق‌های سهامی

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400-عملکرد صندوق‌های سهامی

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، نماد «فراز» با کمترین افت نسبت به هفته گذشته، عدد -0.01 و نماد «پالایش» با بیشترین افت عدد -11.91 درصد را ثبت کرده‌اند. اگرچه این صندوق‌ها در هفته گذشته بازدهی منفی داشتند، اما حباب منفی آن‌ها نشان‌دهنده ارزشمند بودن واحدهای صندوق نسبت به قیمت فعلی می‌باشد. پس می‌توان با بررسی روند بلندمدت صندوق‌ها نسبت به خرید یا فروش واحدهای آن‌ها تصمیم گرفت.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

عملکرد صندوق‌های درآمد ثابت

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400-عملکرد صندوق‌های درآمد ثابت

در نمودار فوق نیز وضعیت بازدهی صندوق‌های درآمد ثابت را مشاهده می‌کنید. نماد «ثبات» با ثبت بازدهی 2 درصدی بیشترین مقدار را در هفته گذشته از آن خود کرده است.

از طرفی نمودار زیر نشان می‌دهد که هر یک از صندوق‌های این گروه، چگونه با تغییر میزان سهام در سبد خود، ریسک صندوق را مدیریت می‌کنند. همانطور که می‌بینید، اکثر صندوق‌های این گروه اقدام به کاهش وزن سهام در پرتفوی خود و درنتیجه کاهش ریسک کرده‌اند. در راس همه، نماد «گنجین» با 121 درصد رشد نسبت به هفته قبل‌تر، وزن سهام در سبد خود را به حدود 6 درصد و نماد «امین‌یکم» نیز با 50 درصد کاهش، حدود 6 درصد از سبد خود را به سهام اختصاص داده‌اند.

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400-عملکرد صندوق‌های درآمد ثابت 22 مهر

عملکرد صندوق‌های مختلط

همانطور که مشاهده می‌کنید هر دو صندوق دارای بازدهی منفی و نماد «صنوین» دارای حباب منفی بزرگی نیز می‌باشد. از طرفی این نماد با اختصاص حدود 58 درصد از سبد خود به سهام، ریسک بیشتری نیز نسبت به نماد «آسام» دارد.

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400-عملکرد صندوق‌های مختلط

عملکرد صندوق‌های کشاورزی

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400-عملکرد صندوق‌های کشاورزی

در صندوق‌های گروه کشاورزی، نماد «سحرخیز» دارای ریسک بیشتر و افت کمتر در بازدهی و نماد «نهال» دارای حباب منفی بزرگتری می‌باشد.

عملکرد صندوق‌های طلا

گزارش هفتگی صندوق های بورسی | هفته سوم مهر ماه 1400-عملکرد صندوق‌های طلا

در بین نمادهای این گروه، نماد «کهربا» بیشترین ریسک و کمترین افت در بازدهی و نماد «زر» کمترین ریسک و بیشترین افت در بازدهی را تجربه کرده‌اند.

مقایسه شاخص کل و میانگین بازدهی هر گروه

نمودار فوق که از میانگین وزنی در آن استفاده شده است، نشان می‌دهد که به جز صندوق‌های درآمد ثابت، سایر گروه‌ها هفته مثبتی نداشته‌اند.

میانگین وزنی تمام گروه‌ها -2.8 درصد بوده که حدود 5.5 درصد بالاتر از شاخص هموزن و 3.5 درصد بالاتر از شاخص کل می‌باشد. تنها دو گروه صندوق‌های درآمد ثابت و طلا توانسته‌اند بازدهی بالاتر از میانگین بدست آورند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *