گزارش روز بازار جهانی | 3 شهریور 1400

گزارش روز بازار جهانی | 3 شهریور 1400

کارگزاری دنیای نوین

کارگزاری دنیای نوین

نفت


بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 25 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 67.29 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت برنت نیز 22 سنت معادل 0.3 درصد 70.85 دلار کاهش داشت.
قیمت ها به دلیل از دست دادن بیش از 400،000 بشکه پس از آتش سوزی در سکوی نفت در مکزیک افزایش یافت.
موجودی نفت خام ایالات متحده 1.6 میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که ذخایر بنزین 1 میلیون بشکه کاهش داشته است.
این درحالیست که تحلیلگران انتظار داشتند ذخایر نفت خام 2.7 میلیون بشکه و ذخایر بنزین 1.6 میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

لیتیوم

Orocobre Ltd یک تولیدکننده لیتیوم استرالیایی است که به دلیل تقاضای بیشتر سازندگان خودروهای برقی، و ادغام 1.4 میلیارد دلار با Galaxy Resources، 10 درصد افزایش درآمد سالانه داشته است.
همچنین قیمت لیتیوم، در پی فشارهای جهانی برای کاهش انتشار کربن و حرکت به شیوه های پاک تر در حمل و نقل، به عنوان یکی از اجزای اصلی باتری خودروهای برقی، افزایش داشته است.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

زغال سنگ

تحلیلگران می گویند که شرایط آب و هوایی، بحران کووید 19 و فشارهای سیاسی ممکن است باعث کمبود انرژی در زمستان آینده در چین شود.
تولیدکنندگان برق این کشور نیز به دلیل قیمت بی سابقه زغال سنگ و گاز طبیعی تلفات زیادی را متحمل شده اند.
گروه زیست محیطی Greenpeace اعلام کرد که استان های چین با وجود تأییدیه های نیمه اول سال2021 مبنی بر کاهش تولید زغال سنگ همچنان در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد بیش از 100 گیگاوات ظرفیت تولید انرژی زغال سنگ است.
چین، بزرگترین مصرف کننده انرژی در جهان، و منبع انتشار گازهای گلخانه ای است که باعث گرمایش آب و هوا می شود، از این رو چین قصد دارد انتشار کربن را تا سال 2030 به حداکثر برساند و سپس تا سال 2060 به صفر برسد.
با این حال، این کشور تا سال 2026 برنامه کاهش مصرف زغال سنگ را آغاز نخواهد کرد. تا آن زمان، دولت مرکزی چین متعهد شده است که تعداد پروژه های جدید در حال اجرا زغال سنگ را کنترل کند.

آلومینیوم

شرکت آلومینیوم چین با نام Chalco، بالاترین سود نیم سال خود را در پی افزایش قیمت آلومینیوم و افزایش تولید فلز با وجود محدودیت های اخیر در مصرف برق گزارش داد.
این تولیدکننده اعلام کرد که درآمد خالص آن در ماه های ژانویه تا ژوئن 3.075 میلیارد یوان (475 میلیون دلار) بوده است که نسبت به سود ناچیز نیمه اول سال 2020 که ناشی از شیوع کرونا بود، 8.511 درصد افزایش داشته است.
درآمد نیمه اول سال این شرکت 43.6 درصد افزایش یافت و به 120.74 میلیارد یوان رسید زیرا قیمت آلومینیوم شانگهای به طور متوسط 24.8 درصد بیشتر از سال گذشته بود، قیمت آلومینای داخلی نیز 2.9 درصد بالاتر رفت و Chalco نیز تولید هر دو کالا را افزایش داده است.
Chalco به عنوان بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم در جهان، تولید خود را سالانه 14.3 درصد افزایش داده است و به 8.25 میلیون تن رساند.
تولیدات آلومینیوم علیرغم محدودیت در استفاده از برق در مغولستان انجام شد. با این حال Chalco اعلام کرد که محدودیت های برق در مغولستان، یوننان و سایر نقاط چین منجر به کاهش 1.2 میلیون تن تولید سالانه شده است.
Chalco 10 درصد از آلومینیوم یوننان را در اختیار دارد، و اعلام کرد که تولید آلومینیوم اولیه خود را به میزان 637،000 تن به صورت سالانه در نیمه اول به دلیل محدودیت های استفاده از برق کاهش داده است.

آلومینا

آتش سوزی در پالایشگاه جمالکو در جامائیکا منجر به نگرانی در عرضه شد، و قیمت آلومینا به عنوان مواد اولیه آلومینیوم به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.
معاملات آتی آلومینای COMEX، از 300.48 دلار در هر تن به 302،14 دلار در هر تن رسید. قیمت آلومینا از اواسط آوریل در حال افزایش است.
کارخانه جمالکو می تواند تا 1.4 میلیون تن آلومینا در سال تولید کند که از بوکسیت تصفیه می شود. بر اساس اعلام موسسه بین المللی آلومینیوم، تولید آلومینای جهانی در سال 2020 ،134.4 میلیون تن بوده است.

گاز

میزان گاز طبیعی مایع به دلیل تقاضای شدید واردکنندگان اصلی مانند چین کاهش یافته است.
معاملات آتی نیویورک به 16.34 دلار در هر میلی متر بر واحد رسیده است، در حالی که در 20 اوت 15.66 دلار بوده است.
درمجموع واردات جهانی گاز طبیعی مایع سالانه در حال افزایش بوده است، که نشان دهنده بهبود تقاضا با شروع بهبود جهانی اقتصاد است.
واردات جهانی گاز طبیعی مایع درسال جاری، 30.96 میلیون تن است، در حالی که در سال گذشته 28.2 میلیون تن بوده است. و پیش بینی شده است که حجم آن در ماه های آینده 31.88 میلیون تن خواهد شد که از 28.1 میلیون تن در ماه مشابه سال گذشته بیشتر است.
استرالیا و قطر هر دو بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان هستند.
با این حال عملکرد قوی قطر در صادرات، ضعف سایر صادرکنندگان عمده را جبران نمی کند و تقاضا در بازار همچنان بالا خواهد بود.
با این حال انتظار می رود صادرات ماه اوت استرالیا از 6.98 میلیون در ماه ژوئیه به 6.91 میلیون تن کاهش داشته باشد.
ایالات متحده در رتبه سوم صادرات گاز طبیعی قرار دارد، که مشکلات تعمیر خطوط لوله در نیروگاه ها میتواند بر روند صادرات ماه جاری و سپتامبر تأثیرگذار باشد.
روسیه نیز به عنوان چهارمین صادرکننده گاز طبیعی ، با مشکلاتی از قبیل تعمیر کارخانه ها و قطعی برق در تاسیسات ساخالین و کارخانه یامال مواجه بوده است.
صادرات روسیه در ماه آگوست 1.91 میلیون تن پیش بینی شده است که در سطح 1.90 میلیون تن در ژوئیه قرار دارد، اما در ماه ژوئن 2.59 میلیون، در ماه مه 2.8 میلیون و در آوریل 2.85 میلیون تن کاهش داشته است.

طلا

دارایی صندوق SPDR Gold Trust 0.2 درصد کاهش کاهش یافته و از 1.006.66 تن به 1،004 تن رسیده است.
قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش یافت چراکه افزایش ارزش دلار و تقاضا زیاد برای آن باعث کاهش جذابیت طلا شد.
هر اونس طلای خالص 0.5 درصد کاهش یافت و به 1793.59 دلار در هر اونس رسید و معاملات آتی طلا در ایالات متحده 0.7 درصد کاهش داشت و به 1795.90 دلار رسید.
شاخص دلار 0.1 درصد افزایش یافت و جذابیت طلا را برای صاحبان سایر ارزها تحت تأثیر قرار داد.
در سایر فلزات نیز، نقره 0.7 درصد کاهش یافت و به 23.66 دلار در هر اونس رسید، پلاتین نیز با 1.2 درصد کاهش به 999.61 دلار رسید. و پالادیوم با 1.7 درصد کاهش به 2.431.81 دلار رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *