گزارش روز بازار جهانی | 22 شهریور 1400

گزارش روز بازار جهانی | 22 شهریور 1400

کارگزاری دنیای نوین

نفت

قیمت نفت روز دوشنبه افزایش یافت، زیرا نگرانی ها در مورد عرضه ایالات متحده در پی خسارت ناشی از طوفان ایدا در کنار حمایت از بازار، همراه با انتظارات برای تقاضای بیشتر ، افزایش یافته است.

هر بشکه نفت خام برنت با 48 سنت معادل 0.7 درصد به 73.40 دلار افزایش یافت و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 49 سنت معادل 0.7 درصد به 70.21 دلار در هر بشکه رسید.

حدود سه چهارم تولید نفت دریایی خلیج آمریکا ، معادل 1.4 میلیون بشکه در روز ، از اواخر ماه اوت متوقف شده است که تقریباً برابر با تولید نیجریه است.

Royal Dutch، بزرگترین تولیدکننده نفت در خلیج مکزیک ایالات متحده است، که روز پنجشنبه برخی محموله های صادراتی خود را به دلیل آسیب به تاسیسات دریایی از طوفان ایدا لغو کرد و این نشان می دهد که خسارات برای هفته ها ادامه خواهد داشت.
با این حال، تعداد دکل های فعال در ایالات متحده در هفته اخیر افزایش یافته است، که ممکن است تولید در هفته های آینده افزایش پیدا کند.
همچنین سفته بازان موقعیت های ترکیبی معاملات آتی و اختیار معامله خود را در نیویورک و لندن افزایش دادند.

طلا

قراردادهای آتی طلای آمریکا نیز با 0.3 درصد کاهش به 1786.90 دلار رسید.
شاخص دلار در معاملات آسیایی اندکی تقویت شد و 0.6 درصد افزایش هفتگی داشت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.
تقاضای فیزیکی طلا در هند هفته گذشته علیرغم اصلاح قیمت شمش کاهش یافت، در حالی که مصرف کنندگان در سایر مراکز آسیایی نیز نظاره گر رفتار بازار بودند زیرا امیدوار بودند روند واضح تری در قیمت های جهانی وجود داشته باشد.
در سایر فلزات هر اونس پلاتین 0.1 درصد کاهش یافت و به 955.01 دلار رسید
پالادیوم نیز با کاهش 0.3 درصدی در 2،145.03 دلار ، سطح بازیابی خود را از دست داد.
و نقره نیز در 23.72 دلار ثابت ماند.

فولاد

معاملات آتی میلگرد فولاد چین و کویل های نورد گرم، هر دو در سطوح بالای قیمتی خود هستند، زیرا تقاضای فصلی و کاهش تولید در کارخانه ها قیمت ها را بالا نگه داشته است.
ذخایر عمده محصولات فولادی ، از جمله مصالح ساختمانی و کویل های مورد استفاده در بخش تولید ، هفته گذشته 2.8 درصد کاهش یافت و به 10.71 میلیون تن رسید.

در همین حال، بر اساس گزارش Mysteel ، تولید هفتگی این فلز تا 9 سپتامبر 10.15 میلیون تن بود که 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
پر معامله ترین میلگرد در بورس آتی شانگهای ، برای تحویل در ماه ژانویه ، 0.4 درصد افزایش یافت و به 5،696 یوان (883.29 دلار) در تن رسید.
کویل های نورد گرم که در خودروها و لوازم خانگی استفاده می شوند 0.6 درصد کاهش یافت و به 5871 یوان در تن رسید.
همچنین فولاد ضد زنگ در بورس شانگهای نیز، برای تحویل در ماه اکتبر ، 1.1 درصد کاهش یافت و به 19،420 یوان در هر تن رسید.
در همین راستا قیمت مواد اولیه فولادسازی در بورس کالای دالیان نیز کاهش یافته است.
سنگ آهن معیار 1.0 درصد کاهش یافت و به 725 یوان در تن رسید ، در حالی که سنگ آهن 62 درصدی بدون تغییر در قیمت 131.5 دلار در هر تن بود.
معاملات آتی زغال سنگ کک 2.7 درصد کاهش یافت و به 2872 یوان در تن رسید و معاملات آتی کک نیز 2.9 درصد کاهش یافت و به 3559 یوان رسید. لازم به ذکر است که قیمت کک می تواند تحت تاثیر کاهش تولید آهن خام قرار گیرد.

آلومینیوم

قیمت آلومینیوم شانگهای روز دوشنبه به بالاترین سطح خود رسیده است این افزایش ناشی از نگرانی های عرضه در چین که بزرگترین مصرف کننده این فلز در جهان است، میباشد.
محدودیت های تولید در چین و ناآرامی های سیاسی در گینه ( منبع اصلی بوکسیت چین ) قیمت شمش آلومینیوم چین را در 13 سپتامبر 770 یوان در هر تن افزایش داد.

مس

شرکت مس چین جیانگشی روز دوشنبه اعلام کرد که این شرکت و شرکت متالورژی چین (MCC) وضعیت افغانستان را زیر نظر دارند.

این شرکت و MCC اجاره 30 ساله ی یک معدن در سال 2008 را به عهده گرفتند که دارای ذخیره 11.08 میلیون تن مس است. مس جیانگشی 25 درصد از سهام این پروژه را در اختیار دارد.
رئیس مس جیانگشی اعلام کرد که به دلیل وضعیت ناپایدار در افغانستان ، معدن مس سرمایه گذاری شده توسط این شرکت هنوز ساخت و ساز قابل ملاحظه ای نداشته است.
قیمت مس در بورس آتی شانگهای چین امسال بیش از 21 درصد افزایش یافته است که این امر با افزایش تقاضا و محرک های اقتصادی جهانی افزایش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *