قیمت های جهانی نفت در اوج 7 سال گذشته

قیمت های جهانی نفت در اوج 7 سال گذشته

قیمت‌های آتی نفت از 2.6 دلار به ازای هر گالن گذشت که بالاترین رقم از سپتامبر 2014 بود، زیرا هوای سرد باعث افزایش تقاضای زمستانی برای سوخت‌های گرمایشی شد و ذخایر از نظر تاریخی پایین است. داده‌های آژانس بین المللی انرژی نشان داد که ذخایر محصولات نفتی، که شامل نفت کوره و نفت سفید نیز می‌شود، در این برهه از سال به پایین‌ترین سطح خود از سال 2014 رسیده است. در همین حال، سرما در شمال شرق ایالات متحده باعث ایجاد بحران شده است که با واردات غیرمعمول از اروپا کاهش می یابد. بر اساس گزارش بلومبرگ، هفته گذشته دو نفتکش بزرگ بیش از یک میلیون بشکه گازوئیل، جایگزینی برای نفت سفید، به سواحل شرقی آمریکا ارسال کردند. انتظار می رود دما تا ژانویه سرد بماند و بدلیل اینکه سطح ذخیره سازی محصولات نفتی پایین از ماههای پایان سال میلادی کاهش یافته بود دولت محلی با معضل کمبود سوخت در این نواحی منجر شده است.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

در نمودار داده های روزانه زیر شاهد یک روند اکیدا صعودی از ماه دسامبر تا کنون هستیم. از 60 روز گذشته این رالی از سطح حمایتی 66 دلاری شروع شده و تا کنون بعد از شکست مقاومت 85 دلاری ادامه یافته است. قیمت های نفت اکنون به عدد 87 دلاری رسیده و در صدد رسیدن به محدوده ی مقاومتی در بازه ی 89 تا 91.50 دلار است. با توجه به اینکه محدوده ی 89-91.5 دلاری محل تلاقی کانال های فیبو و خطوط مقاومتی میباشد انتظار میرود قیمت به احتمال بیشتر از این ناحیه وارد فاز اصلاحی گشته، نزولی گردد و به روی حمایت های 76 دلاری و حتی پایینتر برسد. در سناریوی خوش بینانه در صورت شکست مقاومت محدوده ی قرمز 89-91.5 دلاری قیمت میتواند به اهداف میان مدتی خود در 101 دلار و بالاتر برسد.

تحلیل تکنیکال نفت برنت
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید

تحلیل نفت وست تگزاس

در نمودار داده های روزانه نفت وست تگزاس اما اوضاع اندکی متفاوت است. بدین صورت که در صورت شکست مقاومت 85 دلاری و تثبیت بالای این سطح راه صعود برای هدف بعدی در 92.5 دلار فراهم میشود. سطح مقاومتی 92.5 بسیار کلیدی بوده و به احتمال بیشتر قیمت میتواند از این سطح وارد فاز اصلاحی شود و نزولی گردد. در صورت ریزش از سطح مذکور قیمت میتواند تا حمایت های 68 و 62 دلار ریزش نشان دهد.

در سناریوی خوش بینانه در صورت شکست مقاومت 92.5 دلاری قیمت میتواند تا هدف بعدی تا 103 دلار نیز رشد نماید.

تحلیل نفت وست تگزاس
جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *