برگشت بازار با لیدری گروه پالایشی

برگشت بازار با لیدری گروه پالایشی

شاخص بورس تهران امروز با افت 4  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 386  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت  6023 واحدی به عدد 415 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 8 میلیارد سهم طی 1592 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 7146 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.35درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را آغاز نمود که نفت در قیمت 75 دلار و انس جهانی 1775 دلار بود. بازار در پی افزایش تقاضا در روز گذشته شروع خوبی آغاز نمود ولی رفته رفته شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم به طوریکه در ساعت10 بیشترین نمادهای بازار در درصدهای منفی 4 و5 مورد داد و ستد قرار می گرفتند. با حرکت گروه پالایشی و مثبت شدن این گروه شاهد افزایش تقاضا در اکثر نمادهای بازار بودیم . به طوریکه در پایان بازار با توجه به اینکه پایانی بعضی از نمادها منفی بود ولی اخرین معامله آن در درصدهای مثبت در حال انجام بود.

  • در معاملات امروز شاخص کل افت کمتری را نسبت به هم وزن نمود که نشان دهنده تقاضا در شرکت های بزرگ به نسبت شرکت های کوچک بیشتر است.
  • بیشترین ارزش معاملات امروز بورس را فسبزوار و کالا به خود اختصاص دادند.
  • گروه فراورده های نفتی پر تقاضاترین گروه  و گروه ساختمانی پر عرضه ترین گروه در معاملات امروز بود.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.386.400415.495575.333
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.3-0.3-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
871515.590.541
P/EP/SP/B
8.83.24.3

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت تامین ماسه ریخته گری(کماسه) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  2. شرکت البرز دارو(دالبر) از پروژه مایعات جدید شرکت البرز دارو در مساحتی به متراژ 2300 متر مربع منطبق با اصول gmp احداث شده و ماشین آلات جدید جهت جایگزینی با بخشی از ماشین آلات فرسوده خریداری گردید.
  3. شرکت سرمایه گذاری صبا تامین(صبا) در دوره 3 ماه منتهی به 1400 به ازای هر سهم 135 تومان سود ساخت که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 321 ردصدی نموده است.
  4. شرکت صنعتی مینو(غصینو) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  5. شرکت کارخانجات داروپخش(دارو) از تولید محصولات انسولین قلمی وکارتریج های دندانی خبر داد.
  6. هیئت مدیره شرکت آبسال(لابسا) از افزایش سرمایه 400 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و حفظ سرمایه در گردش خبر داد.
  7. هیئت مدیره شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی(مفاخر) از افزایش سرمایه 841 درصدی از محل و.آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی ها به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب کرد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *