رشد 21 هزار واحدی ، شاخص کل را به محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد رساند

رشد 21 هزار واحدی ، شاخص کل را به محدوده یک میلیون و پانصد هزار واحد رساند

شاخص بورس تهران امروز با رشد 21  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 496  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد 7 هزار واحدی به عدد 451 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 7 میلیارد سهم طی 858 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 6 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 1.4درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز با افزایش تقاضا نسبت به روز گذشته کارخود را آغاز نمود این در حالی است که نفت برنت حوالی 74 دلار و مس 9538 دلار در حال معامله بود. با توجه به افزایش قیمت نفت و بهبود کرک اسپرد ها ، افزایش تقاضا در گروه پالایشی دور از انتظار نبود. بازار امروز با 18 نماد در وضعیت صف خرید و34 نماد در وضعیت صف فروش کار خود را آغاز نمود با گذشت 15 دقیقه از بازار شاهد افزایش تقاضا نسبت اول بازار بودیم به طوریکه تعداد نمادهای مثبت بازار به 409 نماد وتعداد نمادهای منفی بازار به 140 نماد رسید.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

از این دقایق به بعد شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم و این افزایش عرضه ها در پایان راند اول بازار(ساعت اول) به اوج خود رسید از این زمان به بعد تقاضا با لیدری گروه بانک و افزایش تقاضا در گروه پالایشی و خودرو اغاز شد . این افزایش تقاضا به حدی بود که بانک ملت و صادرات به صف خرید رسیدند. لذا بازار امروز با رشد 21 هزار واحدی و نزدیک یک میلیون و پانصد هزار واحد به کار خود پایان داد. تقاضا در شرکت های کوچک و متوسط در معاملات امروز نسبت به شرکت های بزرگ افزایش یافت.

بانک ملت لیست املاکش را منتشر کرد این بانک 1874 ملک با متراژ کل 565783 متر داد.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.496.955451.913569.069
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
1.41.7
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
761276.002.813
P/EP/SP/B
9.73.44.7

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت داروئی و بهداشتی لقمان(دلقما) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  2. شرکت کارخانجات داروپخش(دارو) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  3. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 2608 درصدی شرکت تاید واتر خاورمیانه(حتاید)  از محل سود انباشته و محل تجدید ارزیابی ها به منظور اصلاح ساختار مالی خبر داد.
  4. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 46 درصدی گروه صنعتی رنا(ورنا) از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب کرد.
  5. سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 66 درصدی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان(لوتوس) از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی صادر کرد.
  6. بانک تجارت از مزایده فروش بخشی از سهام بانک در شرکت فراورده های غذایی و قند یاسوج خبر داد.
  7. شرکت البرز دارو(دالبر) از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش محصولات خبر داد.
  8. هیئت مدیره شرکت لابراتورهای رازک(درازک) از افزایش سرمایه 136 درصدی از محل آورده نقدی به منظور انجام مخارج سرمایه ای جهت ایجاد و خرید دارائی های ثابت مشهود و تامین سرمایه در گردش خبر داد.
  9. هیئت مدیره شرکت صنعتی بهشهر(غبهشهر) افزایش سرمایه 766 درصد از محل سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی ها به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب کرد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *