امیدها به برگشت بازار | دوشنبه 21 شهریور 1400

امیدها به برگشت بازار | دوشنبه 21 شهریور 1400

شاخص بورس تهران امروز با افت 14  هزار واحدی عدد 1 میلیون و 475  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با افت 6 هزار واحدی به عدد 444 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 6 میلیارد سهم طی 858 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 6 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، افت 0.9 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز در حالی کار خود را شروع کرد که خبرهایی از فروش خودرو در بورس کالا و آزاد سازی خودرو بگوش می رسد و همچنین وزیر صنعت اعلام نمود که برنامه ای برای واردات خودرو ندارم . لذا شروع بازار با افزایش تقاضا در گروه خودرو و سایر گروه ها همچون بانکی و پالایشی بود. تقریبا رفتار تمام بازار شبیه هم هست با افزایش تقاضا شاهد بهبود معاملات در اکثر گروه های بورسی هستیم و با افزایش عرضه ها کلیت بازار با عرضه های زیاد همراه می شود.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

هرچه زمان می گذشت شاهد افزایش عرضه ها در تمام گروه ها بودیم به طوریکه خودرو و خساپا از مثبت 4 به منفی 3 و4 افت کردند. بانک صادرات از مثبت 1 به منفی 4 و این روال در اکثر نمادها در حال وقوع بود . بعد از گذشت یک ساعت از بازار شاهد بهبود در طرف تقاضا بودیم که این بهبود تقاضا با لیدری خودرو اغاز شد. و تا ساعت 11 این تقاضا در اغلب نمادها به اوج خود رسید.

این روزهای بدون توجه به کلیت بازار نمادهای کالا  و فرابورس صف خرید را تجربه می کنند که به نظر می رسد این افزایش تقاضا ناشی از گسترش فعالیت ها در این دو شرکت باشد. مثلا برای کالا عرضه سیمان در بورس کالا و در اینده نزدیک عرضه بقیه محصولات از طریق بورس کالا یا برای فرابورس انتشار اوراق اختیار سبب شده است که این دو نماد مورد استقبال بیشتر قرار بگیرند. در انتهای بازار کمی بر شدت عرضه ها افزوده شد ولی تقاضا نسبت به ساعت اولیه ابازر افزایش یافته بود. افت کمتر شاخص کل نسبت هم وزن نشان دهنده تقاضای بهتر در شرکت های با ارزش بازار بالا نسبت به شرکت های کوچک و متوسط می باشد.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.475.274444.006569.069
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.9-1.3-
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
865045.974.821
P/EP/SP/B
9.63.44.6

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. هیئت مدیره شرکت سبحان دارو(دسبحان) از افزایش سرمایه 58 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور نوسازی و تجهیز خط تولیدی جامدات خبر داد.
  2. شرکت آلومتک(فالوم) از فروش 1000 تن سیم آلومینیومی به شرکت عراقی به مبلغ 1468 دلار خبر داد.
  3. شرکت فراورده های غذایی و قند تربت جام(قجام) از فروش یک میلیون سهم شرکت قند بیستون به قیمت هر سهم 1918 تومان خبر داد.
  4. شرکت رادیاتور ایران(ختور) از تصمیم شرکت به افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی ها خبرداد.
  5. هیئت مدیره شرکت خوراک دام پارس(غدام) افزایش سرمایه 166 درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی تصویب کرد.
  6. شرکت بهساز کاشانه تهران(ثبهساز) از مشارکت در ساخت مسکونی واقع در استان همدان خبر داد.
  7. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت دولت در حال حاضر برنامه‌ای برای واردات خودرو ندارد و رسیدن به تولید سالانه سه میلیون خودرو برای افق 4 ساله خودروسازی کشور را ترسیم کرده است.
  8. رئیس سازمان بورس گفت: اکنون قیمت گذاری دستوری در بورس هیچ جایی ندارد و ما با تمام قدرت در مقابل مراجعی که بخواهند وارد بحث قیمت گذاری دستوری شوند، می ایستیم و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم از کانال بورس استفاده ای علیه منافع سهام داران رخ بدهد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *