شاخص کل سبز رنگ اما همچنان کم رمق | یکشنبه 14 آذر ماه 1400

شاخص کل سبز رنگ اما همچنان کم رمق | یکشنبه 14 آذر ماه 1400

شاخص بورس تهران امروز با رشد 8 هزار واحدی عدد 1 میلیون و 343  هزار را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز با رشد  430 واحدی به عدد 363 هزار واحد رسید. همچنین امروز با دست به دست شدن 3 میلیارد سهم طی 379 هزار داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسید. بنابراین شاخص کل بورس تهران، رشد 0.6 درصدی را نسبت به معاملات روز قبل تجربه نمود.

بازار امروز با 276 نماد مثبت و 177 نماد منفی کار خود را آغاز نمود. باگذشت زمان شاهد بهبود اندک در تعداد نمادهای مثبت و کاهش تعداد نمادهای منفی بودیم.گروه پالایشی با توجه به افزایش تقاضا در روز کاری قبل، امروز نیز همچنان معاملات خوب و پر تقاضایی داشت. فراکابی ها در میانه بازار به صف خرید رسیدند و مورد اقبال خوبی قرار گرفتند. کم کم این افزایش تقاضا به گروه فولادی و شیمیایی رسید. با توجه به اینکه تقاضا نسبی خوبی در بازار شکل گرفته بود ولی همچنان ارزش معاملات در بازار پایین است و این مانع رشد مستمر و ورود افراد حقیقی به بازار می شود به نوعی حقیقی ها همچنان نسبت به بازار بی اعتماد هستند.

  • لایحه بودجه یکشنبه آینده به مجلس می رود.

بازار در یک نگاه

شاخص کلشاخص هم وزنسود خالص(میلیارد تومان)
1.343.252363.347612.182
میزان تغییر شاخص کل(درصد)میزان تغییر شاخص هم وزن(درصد)درصد رشد سود خالص
0.60.12
حجم معاملات(میلیارد سهم)ارزش معاملات(میلیارد تومان)ارزش بازار(میلیارد تومان)
326745.369.325
P/EP/SP/B
8.22.64

اخبار منتخب بازار سرمایه و کدال:

  1. شرکت پتروشیمی نوری(نوری) از توقف بخشی از فعالیت های شرکت خبر داد.
  2. هیئت مدیره شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان(فگستر) از افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تقویت ساختار مالی خبر داد.
  3. شرکت صنایع غذایی کوروش(غکورش) از انتشار اوراق مرابحه به مبلغ 1 هزار میلیارد تومان با نرخ 18 درصد خبر داد.
  4. شرکت کمباین سازی ایران(تکمبا) در دوره 6 ماهه منتهی به 1400 به ازای هر سهم 6 تومان سود ساخت که نسبت به مدت مشابه قبل رشد 331 درصدی یافته است.
  5. شرکت داروسازی جابرابن حیان(دجابر) از تسویه مطالبات شرکت پخش توسعه دارویی رسا به مبلغ 41 میلیارد تومان از طریق انتقال 6 دانگ عرضه و اعیان زمین خبر داد.
  6. شرکت ملی صنایع مس ایران(فملی) از انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  در زمینه تولید کاتد مجتمع مس آذربایجان به مبلغ 7.6 هزار میلیارد تومان خبر داد.
  7. شرکت توسعه و عمران امید(ثامید) از فروش زمین شکوفه 1 و2 به مبلغ 331 میلیارد تومان خبر داد.
  8. شرکت کارخانجات پلاسکو کار سایپا(پلاسک) از ادامه روند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها خبرداد.
  9. شرکت تولید برق عسلویه مپنا(بمپنا) مبلغ 2،586 میلیارد ریال به عنوان علی الحساب تولید برق از محل قرارداد بیع متقابل احداث بخش بخار نیروگاه عسلویه، از شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی دریافت نموده است؛ تا متعاقباً از محل فروش برق بخش بخار و سوخت صرفه جویی شده در طی دوره قرارداد بیع متقابل تسویه گردد.    
  10. شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان(فگستر) از برنده شدن در مزایده محدوده های اکتشافی استان اصفهان خبر داد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *