کاهش ذخایر گندم و افت موجودی انبارهای مس؛ در آخرین تحولات کامودیتی ها

کاهش ذخایر گندم و افت موجودی انبارهای مس؛ در آخرین تحولات کامودیتی ها

نفت

کلمبیا به دنبال اضافه کردن 3 میلیارد بشکه نفت به ذخایر هیدروکربنی خود تا سال 2040 است و افزودن این ذخایر تضمین کننده خودکفایی انرژی کلمبیا خواهد بود.
با این وجود پیش بینی میشود ذخایر کنونی این کشور 150 درصد افزایش یابد به این معنی که 3 میلیارد بشکه در 20 سال آینده اضافه خواهد شد. به گفته دولت، کلمبیا دارای 6.3 سال ذخایر نفت اثبات شده و 7.7 سال گاز است. انتظار می رود تولید نفت کلمبیا در سال جاری به طور متوسط نزدیک به 770 هزار بشکه در روز باشد.

گاز

تولیدکنندگان گاز طبیعی ایالات متحده برای سال 2022 با میلیاردها دلار ضرر در پوشش ریسک مواجه خواهند شد، زیرا بحران جهانی انرژی قیمت گاز را به بالاترین حد چند ساله افزایش داده است.
انتظارات تقاضای قوی گاز طبیعی طی ماه‌ها، معاملات آتی ایالات متحده را به بالاترین حد در 12 سال گذشته در اوایل اکتبر افزایش داد و قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تقریباً دو برابر شده است.

مس

حق العمل (اجرت) مس در چین به بالاترین حد خود رسیده است زیرا مالیات بر ارزش افزوده واردات باعث تشدید عرضه ضعیف در بحبوحه ذخایر پایین یک دهه در چین شده است.
حق العمل مس فیزیکی نسبت به قیمت‌های بورس آتی شانگهای به 2200 یوان (344 دلار) در هر تن افزایش یافته و مس اخیراً در هر دو بورس فلزات شانگهای و لندن دچار رکود شده است.
ذخایر مس در انبارها که توسط بورس فلزات شانگهای ثبت شده نیز نسبت به هفته گذشته 8.2 درصد کاهش یافته است.
اداره کل گمرک چین به شرکت‌ها از جمله واردکنندگان مس اطلاع داده است که این هفته به طور موقت صدور فاکتورهای مالیات بر ارزش افزوده را متوقف خواهد کرد، زیرا به دنبال تعویق درآمد مالیاتی تا سال 2022 است و این امر می تواند خریداران را از واردات مس منصرف کند و منجر به کاهش فلزات در بازار شود.

گندم و ذرت

وضعیت ذخایر گندم برای صادرکنندگان عمده چندان مطمئن نیست و به طور بالقوه به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید. برداشت جهانی و ذخایر ذرت نیز بر خلاف گندم انتظار می‌رود افزایش یابد.
معاملات آتی گندم شیکاگو در این هفته به بالاترین حد خود در 9 سال گذشته رسید و بیش از 2.50 دلار به ازای هر بوشل بالاتر از معاملات آتی ذرت شیکاگو قرار گرفت.
پیش‌بینی‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده نشان می‌دهد که ذخایر گندم برای استفاده در میان صادرکنندگان عمده، از جمله روسیه و ایالات متحده، به 12.1 درصد کاهش می‌یابد.
این درحالی است که کل ذخایر جهانی گندم در سطوح بالایی ثابت شده است که عمدتاً ناشی از احتکار عمدی چین است که رکورد 51 درصد از کل عرضه گندم در سال جاری را به خود اختصاص خواهد داد.
بیشتر گندم صادراتی جهان برای سال‌های 2021-2022 قبلاً برداشت شده است، در حالی که بخش بزرگ‌تری از ذرت هنوز در مراحل اولیه در آمریکای جنوبی است. اما پیش‌بینی‌های فعلی حاکی از آن است که گندم و ذرت در مسیرهای متفاوتی از نظر تولید در مقابل مصرف قرار دارند.
برداشت جهانی ذرت در سال‌های 2021-2022 تقریباً 8 درصد در سال افزایش یافته و به رکورد جدیدی رسیده است و اگر چین را در نظر نگیریم، این افزایش کمی قوی‌تر است.
از سوی دیگر، تولید گندم در سال تقریباً ثابت پیش‌بینی می‌شود و این دومین فصل متوالی است که رشد تقاضا باید از محصول پیشی بگیرد. در واقع، مصرف جهانی در دو سال اخیر 6 درصد افزایش یافته است و تنها 2 درصد افزایش تولید داشته است.
انتظار می رود کشاورزان آمریکایی و کانادایی هر دو کاشت را برای سال های 2022-23 افزایش دهند.
این ذخایر در اواسط سال 2022، درست قبل از عرضه اولین ذرت 2022-2023 و همزمان با عرضه ذرت آمریکای جنوبی در سال های 2021-2022، آنلاین خواهند شد، بنابراین کسری غلات ممکن است با توجه به سطح تولید قوی یا حتی نرمال در سال آینده کوتاه مدت باشد. .
وضعیت ذرت ایالات متحده در سال های 2022-2023 به شدت مورد بحث است چراکه قیمت های بالای کود این ایده را برانگیخته است که هکتارهای کاشت ذرت می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد و احتمالاً ذخایر جهانی کاهش خواهند داشت.

پالادیوم

معاملات آتی پالادیوم در اواخر نوامبر به زیر 2080 دلار در هر اونس عقب نشینی کرد. قیمت پالادیوم در اوایل ماه مه به رکورد 2984 دلار رسید، اما از آن زمان به دلیل کاهش تقاضای خودروسازان که حدود 80 درصد از کل تقاضای پالادیوم را تشکیل می دهد، بیش از 25 درصد کاهش یافته است.

لیتیوم

معدنچی لیتیوم استرالیایی(Firefinch ) انتظار دارد پروژه گولامینا در مالی در اواخر سال 2023 یا 2024 تولید خود را آغاز کند.

این شرکت تولید سالانه بیش از 436000 تن کنسانتره اسپودومن، سنگ معدنی که لیتیوم از آن استخراج می‌شود، تولید میکند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که گولامینا را به یکی از بزرگترین پروژه های تولید لیتیوم در نوع خود در جهان تبدیل خواهد کرد.

قیمت لیتیوم امسال افزایش یافته است زیرا خودروسازان میلیاردها دلار برای انتقال به خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می کنند و تقاضا برای باتری هایی که از لیتیوم استفاده می کنند افزایش یافته است.

 فایرفینچ (Firefinch) قراردادی را برای توسعه و بهره برداری مشترک از گولامینا با شرکت چینی گانفنگ (Ganfeng) ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این ماده معدنی در جهان، امضا کرد. طبق این قرارداد، گانفنگ قرار بود 130 میلیون دلار برای 50 درصد از سهام سرمایه گذاری کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *