برق و گاز طبیعی چالش پیش روی کربن زدایی در جهان

برق و گاز طبیعی چالش پیش روی کربن زدایی در جهان

رویترز: اگر جهان بخواهد به سمت کربن زدایی برود به فلزات بیشتری مانند مس، نیکل و آلومینیوم نیاز دارد.

تقویت تقاضا برای تولید انرژی از انرژی های پاک و تجدید پذیر، زیرساخت های بیشتر تولید برق و گاز طبیعی را میطلبد زیرا وسایل نقلیه الکتریکی برای فردایی بهتر به انرژی برق و چنین فلزاتی جهت انتقال انرژی نیاز دارد.

در سال های گذشته برای کاهش آلایندگی ها کربنی در چین اروپا و آمریکا نیروگاههای با سوخت فسیلی جای خود را به نیروگاههای بادی آبی و گازی میدهند. از طرفی در فرآیند تولید فولاد نیاز به ترکیب زغالسنگ با سنگ آهن بوده که این خود با قانون کربن زدایی منافات دارد و باعث کاهش تولید فولاد به روش کوره بلند شده است. برای تولید روی و آلومینیم نیز برق زیادی مصرف میشود که این خود به افزایش تقاضا دامن میزند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

با تمام این توصیفات میزان تقاضا برای گاز طبیعی و انرژی برق و فلزات رسانای الکتریسیته همچون مس و آلومینیم و نیکل به شدت افزایش یافته است.

همانطور که در ابتدا چین و اکنون اروپا پی برده اند، برق شمشیر دو لبه ای برای تولیدکنندگان فلزات و سایر تولیدکنندگان است. قطع برق در چین بیش از 2 میلیون تن از ظرفیت تولید آلومینیوم این کشور را از مدار خارج کرده است.

بحران انرژی در حال گسترش در اروپاست و همین مسئله واحد ذوب سرب و روی Plovdiv در بلغارستان را متوقف کرده است و برخی دیگر مانند واحد ذوب روی Nyrstar در هلند را مجبور کرده تا تولید خود را در دوره های اوج مصرف برق کاهش دهند.

در چین محدودیت های برق نه تنها بر عرضه کنندگان اصلی بلکه بر تولیدکنندگان محصولات اولیه نیز تاثیرگذاشته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

قیمت برق اروپا به دلیل کاهش عرضه گاز روسیه، تولید کمتر انرژی بادی و هسته ای، افزایش مالیات و قیمت کربن و افزایش تقاضا پس از پاندمی افزایش یافته است.

کارخانه های بزرگ تولیدکننده فلزات به شدت در معرض جهش قیمت برق قرار دارند. این درحالی است که مشکلات برق چین تا حد زیادی ناشی از افزایش قیمت زغال سنگ به عنوان اصلی ترین جزء تولید برق این کشور و خشکسالی در برخی استان های چین است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *