پتانسیل رشد قیمت های جهانی آلومینیم در آینده نزدیک

پتانسیل رشد قیمت های جهانی آلومینیم در آینده نزدیک

از دید بنیادین و تکنیکال به نظر میرسد قیمت های جهانی آلومینیم در آینده نزدیک روند صعودی به خود خواهد گرفت به همین دلیل برآن شدیم تا یک بررسی کلی روی این فلز پرکاربرد در صنعت داشته باشیم.

ابتدا به بررسی بازار مصرف چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده آلومینیم بپردازیم که مطمئنا تاثیر مهمی روی قیمت های جهانی خواهد داشت.

دولت چین در پی حادثه مرگبار 11 معدنکار در چند هفته گذشته با مقررات سختگیرانه جدیدی که روی ایمنی و استخراج معادن وضع کرده است باعث افت تولید در معادن خواهد شد که بازار عرضه و تقاضا بوکسیت (ماده معدنی آلومینا) را برهم خواهد زد و شاهد کاهش عرضه در بازار این کشور خواهیم بود که منتج به افزایش تقاضا و افزایش واردات خواهد شد.

قیمت های پودر آلومینا در جهان و کشور چین در کف حمایتی خود قرار داشته و لذا نسبت به سایر کامودیتی ها که رشدهای 30 الی 400 درصدی را در یکسال گذشته ثبت کرده اند به عنوان جامانده بازار شناخته میشود. به همین دلیل بسیاری از واحدهای تولید پودر بوکسیت در چین فعالیت خود را به بهانه تعمیرات فصلی کاهش داده یا متوقف کرده اند (سیگنال افزایش قیمت)

دقت بفرمایید اینجا منظور قیمت پودر آلومینا (ماده اولیه پایه تولید شمش) هست نه خود قیمت شمش آلومینیم زیرا شمش رشد خوبی را ثبت کرده است.

در نمودار قیمتی زیر اختلاف شدید قیمت پودر آلومینا در بازار چین و استرالیا را مشاهده میکنید که این اختلاف باعث واردات بیشتر چین از خارج کشور خواهد شد و رشد قیمت های جهانی را در پی خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت شمش آلومینیم

در نمودار زیر مشاهده میکنید که قیمت شمش پس از شکست کانال نزولی خود وارد فاز رالی صعودی شده و پس از تکمیل یک الگوی مثلث بدنبال دستیابی به اهداف بالاتر در قیمت های 2693 و 2788 دلار بر تن میباشد.

در صورت سناریوی نزولی با یک احتمال کمتر ابتدا سطح حمایتی دینامیک مشکی رنگ مانع از ریزش قیمت خواهد شد و پس از آن سطوح حمایتی در 2334 و 2224 دلار فعال خواهند گردید.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

نظرات خود را در پایین همین پست با ما در میان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *