وضعیت عرضه و تقاضای بازار آلومینیوم و سنگ آهن در گزارش جامع کامودیتی ها

وضعیت عرضه و تقاضای بازار آلومینیوم و سنگ آهن در گزارش جامع کامودیتی ها

نفت

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از کاهش بیش از حد انتظار ذخایر بنزین در ایالات متحده در هفته گذشته، کاهش یافت که می تواند فشار بر دولت بایدن را برای آزادسازی نفت از ذخایر اضطراری برای محدود کردن افزایش قیمت بنزین افزایش دهد.
قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 76 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 80 دلار در هر بشکه رسید که کاهش 12 سنت از روز سه شنبه را افزایش داد.
بهای معاملات آتی نفت برنت نیز با 72 سنت معادل 0.9 درصد کاهش به 82.71 دلار رسید و 38 سنت افزایش نسبت به روز سه شنبه را از بین برد.
جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در حال بررسی آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفت برای کاهش قیمت بنزین است که این هفته در پمپ‌های کالیفرنیا به رکورد بالایی رسید.
آنچه مورد نیاز است افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان شیل ایالات متحده یا سازمان اوپک است.
به گفته منابع بازار، ذخایر بنزین در هفته منتهی به 12 نوامبر 2.8 میلیون بشکه کاهش داشته است.
این کاهش بسیار بیشتر از کاهش 600،000 بشکه ای بود که تحلیلگران انتظار داشتند.
ذخایر نفت خام 655 هزار بشکه افزایش داشته که این مقدار کمتر از انتظار تحلیلگران برای تولید 1.4 میلیون بشکه بوده است.

طلا

کلمبیا مدت‌هاست که از ذخایر تا حد زیادی استفاده نشده طلا و مس و سایر مواد معدنی به‌عنوان آینده صنعت معدن خود به‌ویژه در میان مشکلات تولید و قیمت زغال‌سنگ استقبال کرده است.
به گفته این کشور انتظار میرود که اولین استخراج طلا در آغاز سال آینده آغاز شود.
AngloGold نیز ماه گذشته اعلام کرد که پروژه مس Quebradona آن به دلیل به تعویق افتادن فرآیند مجوز زیست محیطی به تعویق خواهد افتاد.
لازم به ذکر است که کلمبیا در اوایل سال جاری پنج منطقه مس را برای مناقصه باز کرد. یکی، در استان لا گواجیرا، در ماه سپتامبر با قراردادی 30 ساله به Carbomas اعطا شد.
قیمت طلا نیز در روز چهارشنبه افزایش یافت اما نزدیک به پایین‌ترین حد اخیر بود.
طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1856.00 دلار رسید.
پس‌زمینه کلان همچنان از طلا حمایت می‌کند، در حالی که تورم همچنان بالاست، و تداوم قدرت دلار رشد صعودی طلا را محدود می‌کند.
دلار به بالاترین حد خود در 16 ماه گذشته نزدیک شده و خرده فروشی ایالات متحده در ماه گذشته جهش کرده است.
دلار قوی تر، هزینه طلا را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، افزایش می دهد.
طلا که اغلب به عنوان محافظ تورم در نظر گرفته می‌شود، از سیاست های پولی آسان در طول همه‌گیری کرونا سود برده است، اما هرگونه افزایش نرخ‌ جذابیت شمش را کاهش میدهد.
در سایر فلزات نقره با 0.6 درصد افزایش به 24.94 دلار رسید. پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1064.30 دلار رسید و پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 2161.75 دلار رسید.

آلومینیوم

شرکت ملی آلومینیوم نالکو در هند قیمت شمش آلومینیوم و محصولات آلومینیوم خود را برای دومین بار متوالی افزایش داده است که از روز سه شنبه 16 نوامبر اعمال می شود.
این شرکت قیمت شمش آلومینیوم و محصولات آلومینیوم خود را از 2645.50 دلار در هر تن در 11 نوامبر به 2678 دلار آمریکا در هر تن در 15 نوامبر افزایش یافته است.

محصولات آلومینیومی و آلومینا این شرکت تقریباً دو سوم کل تولید ناخالص این شرکت را تشکیل می دهند لازم به ذکر است که این شرکت سیم میله، بیلت، کویل و ورق شطرنجی نیز تولید می کند.
مس
یک ماه پس از فشار بی‌سابقه‌ای که بازار مس را متلاطم کرد، به سطح عادی بازگشت، زیرا افزایش موجودی‌های بورس فشار را بر خریداران کاهش می‌دهد.
برخی از تحلیلگران می گویند خطر انقباض بیشتر با اینکه ذخایر جهانی کم است، وجود دارد. ذخایر بورس فلزات لندن نیز از پایین ترین سطح چند دهه ای صعود کرده است. و موجودی مس تحت آن به 53،175 تن افزایش یافت.
و کارخانه‌های بزرگ ذوب چین متعهد شده‌اند که با ارسال مس اضافی به انبارهای بورس فلزات لندن ، ذخایر را بیشتر افزایش دهند.

سنگ آهن

سنگ آهن چین برای چهارمین جلسه متوالی کاهش یافت و زغال سنگ کک‌ روز چهارشنبه به دلیل چشم‌انداز ضعیف‌تر تقاضا و کاهش نگرانی‌ها در مورد عرضه چین، به پایین‌ترین حد در چهار ماه گذشته رسید.
پرمعامله ترین سنگ آهن برای تحویل در ژانویه در بورس کالای دالیان چین با 0.2 درصد کاهش به 543 یوان (85.00 دلار آمریکا) در هر تن رسید.
در بورس سنگاپور نیز، قرارداد ماه دسامبر سنگ آهن پس از افزایش 1.2 درصدی در جلسه قبل، با 0.5 درصد کاهش به 88.65 دلار در هر تن رسید.

سنگ آهن وارداتی ذخیره شده در بنادر چین در هفته گذشته به 147.60 میلیون تن افزایش یافته که بالاترین میزان از آوریل 2019 است.
زغال سنگ کک کننده دالیان تا 4.6 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود از 15 جولای رسید، اما کک پس از سه جلسه فروش، 1.5 درصد افزایش یافت.
تولید زغال سنگ چین در ماه اکتبر سالانه 4 درصد جهش داشته و همچنان در حال افزایش است که عرضه پایدار را تضمین کرده است.
میلگرد فولادی ساختمانی در بورس آتی شانگهای 0.5 درصد کاهش یافت، در حالی که کویل نورد گرم 0.9 درصد کاهش داشته. و فولاد ضد زنگ نیز 0.2 درصد افزایش یافته است.
انتظار میرود که تعادل عرضه و تقاضای ملی فولاد در چین با توجه به اینکه مصرف فولاد ساختمانی تحت تأثیر فصلی در طی دو ماه آینده تضعیف‌تر خواهد شد، همچنان کاهش پیدا کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *