مقایسه بازدهی صندوق‌های مختلط با شاخص (30 مهرماه 99)

مقایسه بازدهی صندوق‌های مختلط با شاخص (30 مهرماه 99)

در این گزارش میزان بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط در یک ماه اخیر (مهرماه 1399) با شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس مقایسه شده است.

صندوق های سرمایه گذاری “مشترک کوثر“، “ثروت آفرین پارسیان“، “توسعه پست بانک“، “تجربه ایرانیان” و “آرمان سپهر آشنا” در مهرماه 99 بالاترین بازدهی را در بین صندوق های سرمایه گذاری مختلط کسب کردند.

عملکرد برترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در شهریورماه 99

سیگنال با معرفی برترین صندوق های سرمایه گذاری از نوع مختلط سعی دارد تا برای طیف سرمایه گذارانی که ریسک متوسطی را می پذیرند، ارائه دهنده خدمات تحلیلی مناسبی در این عرصه باشد.

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مختلط، حد وسطی از میزان رشد بازار سرمایه که ریسک بالایی دارد و اوراق بهادار کم ریسک نظیر اوراق بدهی می باشد. عملکرد این صندوق ها برآیندی از دو ابزار مالی کم ریسک و پرریسک خواهد بود. با توجه به اینکه شاخص کل، نبض بازار بورس و فرابورس است؛ می توان با معیار قرار دادن آن، صندوق های برتر از نظر نحوه عملکرد را مورد بررسی قرار داد.

مقایسه بازدهی صندوق‌های مختلط با شاخص (30 مهرماه 99)

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در مهرماه 99 از شاخص کل بورس و شاخص کل فرابورس بهتر بوده است. این مسئله در حالیست که در ماه های گذشته و زمانی که بازدهی سهام بالاتر بود، بازدهی شاخص کل بورس از صندوق های مختلط بهتر بود.

همانطور که مشخص است هیچ صندوق مختلطی بازدهی مثبت نداشته است اما با توجه به ماهیت این صندوق ها که ریسک متوسطی را لحاظ می کنند؛ بازدهی ها از میانگین افت بازار بهتر بوده است.

از بین پنج صندوق مختلط برتر در مهرماه 99 صندوق های ثروت آفرین پارسیان و آرمان سپهر آشنا جزو صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) هستند.

پنج صندوق سرمایه گذاری مختلط برتر با بیشترین بازدهی ماهانه در مهرماه 99 عبارت اند از:

ردیفنام صندوقمدیر صندوقبازدهی ماهانه (مهرماه 99)
1مشترک کوثرکارگزاری بانک صنعت و معدن-0.35
2ثروت آفرین پارسیانتامین سرمایه لوتوس پارسیان-3.54
3توسعه پست بانککارگزاری بانک توسعه صادرات-3.64
4تجربه ایرانیانکارگزاری بانک آینده-3.72
5آرمان سپهر آشنامشاور سرمایه گذاری آرمان آتی-5.02

ترکیب دارایی برترین صندوق سرمایه گذاری مختلط در مهرماه 99

صندوق سرمایه گذاری مشترک کوثر با ثبت بازدهی ماهانه -0.35 درصدی در صدر جدول برترین های صندوق های مختلط قرار گرفت. این صندوق تحت مدیریت کارگزاری بانک صنعت و معدن در بازار سرمایه کشور فعالیت می کند.

 طبق نمودار دایره ای زیر 58 درصد از دارایی های صندوق مشترک کوثر در سهام و 40 درصد در اوراق بدهی سرمایه گذاری شده است. وزن نسبتا بالای سرمایه گذاری این صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت، بازدهی صندوق را از افت بازار بورس حفظ کرده است. در واقع مدیریت این صندوق به شیوه ای بوده است که به خوبی از ماهیت مختلط صندوق بهره برده و عملکرد بهتری را نسبت به سایر صندوق های مختلط به ثبت رسانده است.

نمودار ترکیب دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک کوثر

مقایسه بازدهی صندوق‌های مختلط با شاخص (30 مهرماه 99)

جمع بندی

عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلط برتر در مقایسه با شاخص کل نشانگر آن است که عملکرد این ابزارهای مالی با ریسک متوسط، در زمان شرایط نامساعد در بازار بورس می تواند جایگزین سرمایه گذاری های پر ریسک شود. سرمایه گذارانی که مایلند ریسک کمتری در بازار بورس متوجه سرمایه شان شود، می توانند با خرید واحدهای این نوع صندوق‌ها از مدیریت حرفه ای صندوق های سرمایه گذاری مختلط بهره ببرند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • نفرمایید بهتر بوده بفرمایید کمتر بد بوده چون همه شان منفی بوده اند من در یکی ازهمین صندوقها از۴۰میلیون سرمایه‌گذاری ۳ماهه حدود ۳میلیون تومان ضررکردم