مقایسه سود صندوق های درآمد ثابت با بانک (10 مهر تا 10 آبان 99)

مقایسه سود صندوق های درآمد ثابت با بانک (10 مهر تا 10 آبان 99)

در این گزارش مقایسه ای بین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت و سود سپرده های بانکی و ارواق بدهی با پرداخت سود دوره ای در ماه منتهی به 10 آبان ماه 99 انجام می‌دهیم.

صندوق های درآمد ثابت؛ پیشتاز در زمان افت بورس

در حالی که شاخص کل بورس بیش از 30 درصد فروریخته است و ارزش سهام بعضا تا بیش از 50 درصد نیز کاهش یافته است، صندوق های با درآمد ثابت در همین زمان بیشترین بازدهی را نسبت به سایر صندوق ها کسب کرده اند. این صندوق ها با توجه به ماهیت کم ریسکی که دارند از نوسانات شدید بازار سرمایه در امان بوده اند. البته بعضی از صندوق های با درآمد ثابت در همین مدت بازدهی منفی هم داشته اند که در گزارش جداگانه ای به آن خواهیم پرداخت.

نکته بسیار مهم که در همین ابتدای مطلب باید به آن اشاره کنیم این است که سرمایه گذاری در صندوق های با درآمد ثابت بدون ریسک نیست.

برای آشنایی با انواع ریسک هایی که متوجه صندوق های سرمایه گذاری می باشد ویدئو آموزشی سیگنال را در این لینک ببینید.  باید دقت داشت که صندوق های با درآمد ثابت تمام بازدهی کسب شده در یک ماه را بین سرمایه گذاران تقسیم نمی کنند چرا که بیشتر از درصد مشخصی اجازه تقسیم سود ندارند. در عوض ارزش NAV صندوق بالاتر می رود و در پایان سال مالی با توجه با فرمول محاسباتی صندوق که در امید نامه آمده است، به سرمایه گذار پرداخت می شود.

سیگنال در تلاش است که با معرفی و تحلیل صندوق های سرمایه گذاری برتر، چراغ راهی برای سرمایه گذاران بازار پول و سرمایه باشد.

مقایسه بازدهی بهترین صندوق های درآمد ثابت با بانک

مشاهده می شود که برترین صندوق های با درآمد ثابت از میانگین سود بانکی و سود اوراق بازدهی بیشتری کسب کرده اند. این مسئله اهمیت مدیریت دارایی ها توسط افراد خبره و با تجربه را دوچندان می کند.

بهترین صندوق درآمد ثابت در یک ماه اخیر صندوق با درآمد ثابت کوثر یکم بود. این صندوق در چند گزارش قبل در ماه های پیش نیز در صدر جدول برترین صندوق های درآمد ثابت قرار می گرفت.

مدیر صندوق با درآمد ثابت کوثر یکم شركت کارگزاری آبان می باشد و به صورت یک ماه تقسیم سود انجام می‌دهد.

بهترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت کدام بودند؟

طبق نمودار بالا، صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت با بیشترین بازدهی ماهانه عبارتند از:

3 صندوق “اعتماد آفرین پارسیان“، “توازن معیار” و “گنجینه آینده روشن“جزو صندوق های قابل معامله در بورس یا ETF هستند و نماد آنها به ترتیب “اعتماد”، “دمعیار” و “صایند” می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • باسلام و عرض احترام
    یه راهنمایی میخواستم:
    اگر میزان سرمایه گذاری در صندوق توازن معیار صدمیلیون تومان باشد،میزان سود ماهیانه چند تومان میشود؟

    • سلام دوست عزیز
      آخرین تقسیم سود این صندوق حدود 20 درصد (معادل سالیانه) بوده است.

  • سلام و ممنونم بابت راهنمایی شما
    ۲ تا سوال
    1)بازده صندوق های ETF بر اساس قیمت پایانی روز محاسبه میشوند یا بر اساس قیمت ابطال روزانه NAV؟

    2) سوال من اینه که تو پنل کارگزاری خودم (ایزی تریدر مفید) بازده که واسه صندوق مثل فیروزه میزنه بازده ۱ ماهه -۲۲.۶ درصد هست ولی تو خود وب سایت فیروزه بازده ۱ ماهه میزنه -۱۸.۳۳۷ درصد. دلیل این تفاوت چیه؟ من کدوم رو ملاک قرار بدم؟

    پیروز باشید

    • سلام دوست عزیز
      در سایت صندوق بازدهی بر اساس nav محاسبه میشه ولی در سامانه کارگزاری بر اساس تغییرات قیمت معاملاتی صندوق محاسبه میشه. ملاک شما در محاسبه سود و زیان قیمتی ست که در کارگزاری اعلام میشه.

  • سلام و خسته نباشید
    به نظر میرسه اطلاعاتی که در مورد بازده صندوق ها ارایه می کنید یا بروز نیست یا از مرجع اشتباهی بدست میاد
    من چندین صندوق رو با اطلاعات مرجع
    http://tsetmc.com/
    مقایسه کردم و اکثرا اشتباه هستند.
    به عوان مثال بازده ۳ ماهه صندوق صایند رو شما اعلام کردین ۳.۸۴ درصد ولی در واقع عدد -۰٫۹۸٪ است. این برای چندین صندوق دیگه که من بررسی کردم هم اشتباه هست
    ممنونم از زحمات شما و سایت بینظیرتون

    • سلام دوست عزیز
      ممنونیم از توجه و نظرتون
      بازدهی هایی که در سیگنال درج میشه از سایت اصلی صندوق ها استخراج میشه نه جای دیگه. مثلا برای صندوق صایند شما میتونید به سایت صندوق به آدرس http://www.ayandehfund.com/ مراجعه کنید. از قسمت بازده صندوق تاریخ 10 آبان 99 رو وارد کنید و بازده سه ماهه صندوق رو که 3.84 هست ببینید. موفق باشید.