قیمت های جهانی پالادیوم افزایشی شد

قیمت های جهانی پالادیوم افزایشی شد

رشد مجدد قیمت های جهانی پالادیوم از روی حمایت 1600 دلاری

احیای بخش خودرو باعث افزایش تقاضا برای فلز پالادیم شده است، چراکه در اگزوز موتورها استفاده می شود. خودروسازان برای خنثی کردن آلاینده های مضر، پالادیوم را در لوله های اگزوز تعبیه می کنند و برای سال های پیش رو گسترش فروش خودرو و تشدید قوانین آلایندگی منجر به افزایش تقاضا و کمبود عرضه خواهد شد.

پالادیوم کمتر از 500 دلار در هر اونس در سال 2016 قیمت داشت و به اوج تاریخی 3017.18 دلار در ماه می رسید و افزایشی بیش از 500 درصد را تجربه کرد.

پس از کمبود تراشه های نیمه هادی که خودروسازان را مجبور به کاهش تولید کرد، قیمت ها به حدود 1600 دلار کاهش یافته است. با کاهش کمبود تراشه، تولید خودرو در سال 2023 می تواند 15 درصد افزایش یابد و بازار پالادیوم را به کسری تقریباً 500،000 اونسی برساند. از این رو کسری ایجاد شده میتواند قیمت ها را به 3000 دلار یا حتی بالاتر برساند.

تحلیل تکنیکال نمودار هفتگی پالادیوم

در نمودار هفتگی پالادیوم شاهد ریزش قیمت روی حمایت 1600 دلاری بودیم و اکنون با افزایش تقاضا خریداران بازار به دنبال رالی صعودی مجدد در این فلز با ارزش هستند. در صورت ادامه روند صعودی کنونی قیمت میتواند در بلند مدت یکساله تا سطوح 2980 دلار و حتی 4000 دلار رشد نماید.

جهت مشاهده ی نمودار هفتگی با کیفیت بهتر کلیک کنید

دید کوتاه و میان مدتی

در نمودار داده های روزانه زیر نیز در صورت شکست خط روند نزولی آبی و تثبیت بالای قیمت 1858 دلار میتوان به صعود به سمت اهداف بالاتر در 2480 و 2980 دلار امید داشت. در سناریوی نزولی با احتمال کمتر در صورت ریزش مجدد قیمت سطوح حمایتی در 1600 و 1390 مانع افت های بیشتر خواهند گردید.

جهت مشاهده ی نمودار روزانه با کیفیت بهتر کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *