چراغ سبز شورای SEC به صندوق های ETF مبتنی بر بیتکوین

چراغ سبز شورای SEC به صندوق های ETF مبتنی بر بیتکوین

بیتکوین در یک هفته گذشته با بیش از 12% رشد دوباره در کانال 60000 دلار قرار گرفت و کارشناسان منتظرند که هر لحظه سقف تاریخی پیشین در محدوده 65000 دلار شکسته شود. اتریوم هم با بیش از 10% رشد، درگیر مقاومت 4000 دلار قرار دارد. آلتکوین ها اما از این وضعیت سود چندانی نبردند. با شروع رالی قیمتی بیتکوین، سرمایه گذاران کلان و نهنگ های بازار به سمت بیتکوین متمایل شدند و این باعث کاهش تقاضا و افت قیمت در آلتکوین ها شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از آدرس‌های بیت کوین، بیش از ۵ ماه است که هیچ فروشی نداشته‌اند و موجودی این کیف پول‌ها ۷۵۴ میلیارد دلار برآورد شده است. به گزارش کوین تلگراف، تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای شرکت گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که هرچند بیت کوین به بیشترین قیمت خود در پنج ماه اخیر رسیده است، اما افرادی که قصد دارند این ارز دیجیتال را برای طولانی‌مدت نگه دارند، بیشتر از ۱۵۵ روز است که فروشی نداشته‌اند. ارزش کیف پول این افراد حدود ۱۳.۳ میلیون بیت کوین است و ۷۰ درصد از عرضه بازار را تشکیل می‌دهد.

اخبار و تحلیل‌های بیشتر در کانال سیگنال ارز دیجیتال

شورای نظارت بر بورس آمریکا چراغ سبز خود را به صندوق های سرمایه گذاری بر اساس بیت کوین نشان داد. در تاریخ 15 اکتبر اولین صندوق ETF این کشور مجوز معامله در بورس نیویورک را دریافت کرد. این صندوق متعلق به شرکت سرمایه گذاری والکری است و به زودی در بورس نزدک نیویوک عرضه خواهد شد.

اما همزمان جیمز سیفارت (James Seyffart) تحلیل‌گر بلومبرگ، گزارش کرده است که از روز دوشنبه، صندوق قابل‌معامله دیگری هم معاملات خود را در بورس نیویورک آغاز می‌کند. این صندوق متعلق به شرکت سرمایه گذاری پروشیرز (Proshares) است و به عنوان دومین صندوق مبتنی بر بیتکوین که از شورای SEC مجوز خود را دریافت کرده، در تاریخ 18 ام اکتبر با نماد BITO در بورس آرکا نیویورک عرضه خواهد شد.

بر خلاف دولت چین که به کلی به ارزهای دیجبتال پشت کرده و هر نوع فعالیت مرتبط با آن را غیر قانونی اعلام کرده است، سیاست های قانی در آمریکا راه را برای ارزهای دیجتال هموارتر میکند. در همین راستا صندوق مركزى حقوق بازنشستگى استراليا نیز در حال برسى امكان پرداخت حقوق بازنشستگى توسط ارزهاى ديجيتال ميباشد.

با کریپتوکست در شنوتو و کست‌باکس همراه باشید تا مهمترین اخبار و تحولات ارزهای دیجیتال را از دست ندهید.

آمارهای تازه نشان می‌دهند حداقل ۲۰ شرکت فعال در زمینه ارزهای دیجیتال مجبور شده‌اند تا ارائه خدمات به کاربران چینی را متوقف کرده و یا اینکه کسب‌وکار خود را به‌کلی تعطیل کنند. گزارش منتشرشده در نشریه چاینا سکیورتیز ژورنال (China Securities Journal)، نشان می‌دهد صرافی‌های ارز دیجیتال هوکوین (Huocoin)، بایننس، بیکی (BiKi)، بی‌اچ‌اکس (BHEX) و چند صرافی دیگر، از جمله شرکت‌هایی هستند که مجبور به ترک فعالیت‌های خود در چین شده‌اند.

با این وجود تحیم های چین مانع از فعالیت مردم در این بازار نشده، گزارش ها نشان میدهد فعالیت مردم آسیا در حوزه ارزهای دیجیتال نسبت به یک سال گذشته هشت برابر شده است. به گفته چین آنالیز بازار ارزهای دیجتال در آسیا، در حال حاضر بیش از 572 میلیارد دلار ارزش دارد.

بانک مرکزی روسیه در حال تلاش برای ارزیابی میزان دارایی بیت‌ کوین سرمایه‌گذاران محلی در میان حجم عظیم پولی است که پس از برداشت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا به بانک‌ها بازنگشته است. رئیس بخش ثبات اقتصادی بانک مرکزی روسیه، در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: «ما باید هم روی داده‌ها و هم روی آگاهی‌رسانی عمومی در مورد خطرات چنین سرمایه‌گذاری‌هایی که هیچ پشتوانه‌ای ندارند، کار کنیم.» او با ذکر خطرات بیشتر بازارهای ارزهای دیجیتال مانند معاملات آتی بیت کوین یا صندوق‌های قابل معامله در بورس، بازار ارزهای دیجیتال را نه‌تنها در روسیه بلکه در سایر مناطق نیز فاقد شفافیت دانست.

در آمریکا هم تلاش برای اعمال قوانین رگولاتوری بر بازار متوفق نشده. در همین راستا اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC)، طی اطلاعیه‌ای، دستورالعمل‌های جدیدی برای شرکت‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال را ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل‌ها ضمن اشاره به ملزوماتی که شرکت‌های فعال در این حوزه می‌بایست رعایت کنند، این شرکت‌ها باید با بهره‌گیری از ابزارهای تحلیلی، هر گونه تغییر آی‌پی و استفاده از آن برای انجام فعالیت‌های مشکوک را شناسایی و ره‌گیری کنند. وزارت دادگستری آمریکا به‌تازگی تیم مقابله با ارزهای دیجیتال را تشکیل داده است. وظیفه این تیم، شناسایی افرادی است که از طریق ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزاری و پول‌شویی دخیل هستند. و همچنین جلوگیری از فعالیت شهروندان کشورهایی که تحت تحریم های بین المللی هستند در این بازار.

به گزارش خبرگزارى فايننس مگنت، ريپل تبديل به محبوب ترين ارز كشور انگليس شده و كاردانو در جايگاه دوم این بازار قرار دارد. با وجود اینکه مشکل قانی ریپل در آمریکا هنوز به طور کامل رفع نشده است، اما تمایل جهانی به ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی به خاطر ماهیت غیر قابل ردیابی بودنشان رو به افزایش است و این باعث شده تقاضا برای این ارزها بالا رود. به ‌دنبال جهش قیمت بیت کوین، ارزهای مبتنی بر حریم خصوصی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند ارزهای نو سایفر (NuCypher)، کیپ نتورک (Keep Network) و اورکید (Orchid)، رشدی چند رقمی را تجربه کرده‌اند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *