شیوع مجدد کرونا در اروپا و آخرین اخبار کامودیتی ها

شیوع مجدد کرونا در اروپا و آخرین اخبار کامودیتی ها
کارگزاری دنیای نوین

زغال سنگ

برخی از مناطق چین ممکن است در زمستان امسال در اوج تقاضا با عرضه محدود گاز مواجه شوند.

چین گرمایش زمستانی خود را در اوایل نوامبر در مناطق شمالی این کشور آغاز کرده است، درست زمانی که کمبود چند ماهه برق در بیشتر مناطق این کشور کاهش یافته است.

پکن برای افزایش تولید زغال سنگ برای غلبه بر کمبود برق در بحبوحه رونق تقاضای برق پس از همه‌گیری جهانی تلاش کرده است، و افزایش تولید گاز را تشویق می‌کند.

قیمت گاز طبیعی مایع  برای تحویل دسامبر به شمال شرق آسیا 116 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

عرضه روزانه گاز طبیعی چین که شامل واردات و تولید داخلی می شود، از 7 نوامبر به بیش از 1 میلیارد متر مکعب رسیده است که حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

سازمان توسعه و اصلاحات ملی چین از میادین گاز داخلی برای به حداکثر رساندن تولید و کاهش مصرف گاز توسط کاربران غیرمسکونی از استفاده خانگی ترغیب خواهد کرد.

داده های اداره آمار نشان داد که تولید گاز طبیعی چین در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته 0.5 درصد افزایش یافته است. اما مقامات شرکت های انرژی انتظار دارند تقاضای گاز چین در زمستان امسال حدود 10 درصد افزایش یابد.

سازمان توسعه و اصلاحات ملی چین همچنین اعلام کرد که تولید روزانه زغال سنگ چین در ماه نوامبر پس از اینکه تولید اکتبر به اوج چند ساله خود رسید، همچنان به رشد خود ادامه دهد.

موجودی زغال سنگ در نیروگاه های سراسر کشور تا 14 نوامبر به 129 میلیون تن رسید و پیش بینی می شود تا پایان این ماه از 140 میلیون تن فراتر رود.

و فعال ترین قرارداد آتی زغال سنگ حرارتی ژنگژو در روز سه شنبه 3.2 درصد کاهش یافت و به 819.4 یوان در هر تن رسید.

نفت

معاملات آتی برنت با 61 سنت معادل 0.74 درصد افزایش به 82.66 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 54 سنت معادل 0.67 درصد افزایش به 81.42 دلار در هر بشکه رسید.

با این قیمت های نفت، عرضه رشد خواهد کرد، اما ممکن است شش ماه طول بکشد و موجودی انبارها بسیار پایین آمده باشد.

ما سطح ذخایر بسیار پایینی داریم و اگر زمستان بسیار سردی داشته باشیم و اوپک همچنان در افزایش عرضه کند باشد که می تواند قیمت نفت را بالا ببرد.

اروپا دوباره به کانون همه‌گیری کووید-19 تبدیل شده است، و برخی از دولت‌ها را بر آن داشته تا به فکر اعمال مجدد قرنطینه باشند، چین نیز در حال مبارزه با گسترش کرونا است.

سازمان اوپک هفته گذشته پیش‌بینی تقاضای جهانی نفت برای سه ماهه چهارم را 330 هزار بشکه در روز نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته کاهش داد، زیرا قیمت‌های بالای انرژی مانع از بهبود اقتصاد پس از همه‌گیری کووید-19 شده است.

هفته گذشته، شرکت‌های انرژی ایالات متحده برای سومین هفته متوالی دکل‌های نفت و گاز طبیعی را اضافه کردند.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که مدیران پول، معاملات آتی و اختیارات خرید نفت خام آمریکا را در هفته منتهی به 9 نوامبر افزایش داده اند.

طلا

با وجود افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه، قیمت طلا در روز سه‌شنبه افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد تورم مداوم، جذابیت شمش را به عنوان پوششی در برابر قیمت‌های بالاتر افزایش داد.

هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 1865.81 دلار رسید. طلای آمریکا نیز با 0.1 درصد افزایش به 1868.40 دلار رسید.

قیمت طلا از زمان افزایش چهارشنبه گذشته در قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه گذشته، 1.7 درصد افزایش یافته است، حتی در حالی که دلار به بالاترین حد خود در 16 ماه گذشته رسید و بازدهی خزانه‌داری 10 ساله بالاتر رفته است.

دلار قوی‌تر، طلا را برای خریدارانی که دارای ارزهای دیگر هستند گران‌تر می‌کند، در حالی که بازدهی بالاتر هزینه فرصت فلز را افزایش می‌دهد.

اعلان فدرال رزرو برای شروع خرید دارایی‌ها به دلیل سیگنال‌های تاخیر در افزایش نرخ‌ها، به نفع سرمایه‌گذاری طلا کاهش یافته است.

افزایش نرخ‌ها بر طلا تأثیر می‌گذارد، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت این فلز را افزایش می‌دهد.

تقاضای فیزیکی نیز دلگرم کننده استچراکه واردات چین به طور متوسط از ​​25 تن در مقابل سال گذشته که 10 تن بوده است افزایش داشته است.

در سایر فلزات، هر اونس نقره با 0.1 درصد افزایش به 25.06 دلار رسید. پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 1085.28 دلار و پالادیوم 0.9 درصد کاهش یافت و به 2133.89 دلار رسیده است.

نیکل و روی

نیکل و روی در حال حاضر از نظر ایالات متحده مواد معدنی حیاتی محسوب می شوند.

چراکه نیکل از آلیاژ در تولید فولاد ضد زنگ و در باتری خودروهای الکتریکی نیز استفاده میشود.

سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده پیشنهاد کرده است که هر این دو فلز در فهرست بازنویسی شده مواد معدنی حیاتی قرار گیرند. این فهرست از آخرین تکرار در سال 2018 از 35 به 50 افزایش یافته است.

چهار ماده معدنی هلیوم، پتاس، رنیم و استرانسیم حذف شده اند. ایالات متحده تولید کننده و صادرکننده خالص هلیوم در جهان است،

نیکل و روی هر کدام منعکس کننده تکامل روش مورد استفاده برای تعیین اینکه آیا یک ماده معدنی برای رفاه اقتصاد ایالات متحده حیاتی است یا خیر.

طبق گزارشات، ایالات متحده برای نیمی از مصرف سالانه خود به واردات نیکل تصفیه شده متکی است.

و لازم به ذکر است که سه تامین کننده برتر سال گذشته کانادا (42%)، نروژ (10%) و فنلاند (9%) بودند

در حال حاضر تنها یک معدن نیکل داخلی در ایالات متحده وجود دارد (معدن ایگل در میشیگان) که کنسانتره را برای پالایش خارج از کشور صادر می کند.

این کشور دارای 14 معدن در حال بهره برداری و سه تاسیسات ذوب دارد.

وابستگی به واردات روی تصفیه شده کشور نسبتاً زیاد است. طبق گزارشات ، واردات 710،000 تنی در سال گذشته 83 درصد از مصرف داخلی را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است که در بالای جدول ریسک عرضه، گالیم، نیوبیم و کبالت قرار دارند و پس از آن چندین عنصر خاکی کمیاب دیگر قرار دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *