درباره شرکت صنایع لاستیک سازی سهند

درباره شرکت صنایع لاستیک سازی سهند

شرکت صنایع لاستیکی سهند درسال 1338با نام شرکت صنعتی شهوند با مسئولیت محدود تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1340مورد بهره برداری قرار گرفت.

شرکت مذکور دو بار در طی دوران فعالیت خود تغییر نام داده است اولی در سال 1361 که نام آن به شرکت تولیدی کفپوش و قطعات لاستیکی ایران تغییر کرد و تغییر دوم در سال 1364 که نام آن به شرکت صنایع لاستیکی سهند تغییر کرد.

پس از گذشت 32 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1370 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و آذر ماه همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. در حال حاضر اصلی ترین محصول تولیدی تسمه نقاله لاستیکی مستحکم شده با مواد نسجی است که بیش از 90% تولید شرکت را به خود اختصاص داده است.

مشتریان این شرکت به دو دسته نمایندگان فروش و مصرف کنندگان تسمه نقاله تقسیم می گردند. در سه ماه ابتدای سال 1400 سهم نمایندگان فروش 51% و مشتریان 49% بوده است. میانگین تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 182 نفر می باشد که 82 نفر از این افراد رسمی و 100 نفر به صورت قراردادی با شرکت همکاری می کنند.

میزان کارکنان رسمی شرکت نسب به سال گذشته بیش از 200% افزایش داشته است.

روند سودآوری پسهند

سودآوری پسهند

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن سودآوری در یک سال اخیر است. شرکت پسهند در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 1168393 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 6% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 74% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه اول

عملکرد سه ماهه اول پسهند

در مقایسه نرخ رشد باید به دو موضوع توجه کرد:

  • اول اینکه آیا این نرخ رشد از میزان تورم بیشتر است یا خیر؟
  • دوم اینکه آیا سود ساخته شده در آخرین گزارش ارائه شده آن، اولین یا دومین سود عالی در یک سال اخیر است یا نه؟

نکته:تورم در زمان نگارش این گزارش 44% از سوی سازمان‌های آماری اعلام شده است.

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت رشد 41% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این عدد کمتر از تورم اعلام شده توسط سازمان های آماری است.

عملکرد پنج دوره پسهند

بررسی عملکرد ۳ماهه اول۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد عملکرد این دوره در بین پنج دوره گذشته جایگاه دوم را کسب می نماید که رتبه قابل قبولی در نرخ رشد است.

روند فروش شرکت پسهند

روند فروش پسهند

روند فروش شرکت در ماه‌های مختلف با شیب ملایم درحال‌رشد بوده است اما در ۴ ماه اخیر از اردیبهشت تا مرداد ۱۴۰۰ فروش شرکت روند کاهشی نسبت به ماه قبل خود داشته است که خلاف رویه سال قبل بوده است. پسهند در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ فروش 701903 میلیون‌ریالی را ثبت نماید که این میزان نشان‌دهنده رشد 95% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک پسهند

میزان فروش پسهند

شرکت در حال حاضر 2 محصول عمده را به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر تسمه نقاله بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است و محصول استراتژی این شرکت محسوب می شود.

نرخ فروش محصول استراتژیک پسهند

نرخ فروش پسهند

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است . میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در 3ماه اول1400 نسبت به دوره ماقبل آخر 10% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 60%رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در پسهند

میزان فروش تسمه نقاله پسهند

میانگین میزان فروش شرکت نسبت به دوره قبل 14% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 19% رشد داشته است. کاهش فروش در ماه‌های تیر و مرداد 1400 و پایین‌تر بودن فروش این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه در سال قبل پارامتر منفی در سودسازی شرکت خواهد بود.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد پسهند

عملکرد حقیقی و حقوقی پسهند

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام دران حقوقی است و نشان می دهد تغییرات قیمت سهم بیشتر از آنکه ناشی از عملکرد نوع سهامداران باشد متاثر از جو کلی بازار است.

تطبیق قیمت سهم پسهند و شاخص کل بورس

شاخص کل بورس پسهند

مقایسه شاخص و نمودار پسهند نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی بالایی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید به وضعیت بازار و شاخص کل بورس توجه داشته باشیم.

ارزیابی

ارزیابی پسهند

آخرین اطلاعات شرکت پسهند درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *