شروع سبز بورس در سال جدید

شروع سبز بورس در سال جدید

بورس تهران اولین روز کاریِ خود در سال 1403 را طوفانی آغاز کرد و شاخص کل با رشد بیش از 40 هزار واحد به سطح دو میلیون و 236 هزار واحد رسید که بالاترین رقم آن در حدودا 9 ماه اخیر محسوب می‌شود.

امروز رشد شاخص کل معادل تقریبا 2 درصد بود و سومین رشدِ بالا در دو فصل اخیر را به ثبت رساند. در حال حاضر کلیت بازار سهام در محدوده نسبتا خوبی قرار دارد و در صورتی‌که سیاست‌گذار با وضع سیاست‌های خلق‌الساعه، شوک جدیدی به بازار وارد نکند، احتمالا بازدهی خوبی در انتظار سهام باشد.

طی یک‌ماه اخیر مجددا استقبال به سهام بیشتر شده و شاهد ورود پول حقیقی به کلیت بازار هستیم. این در حالی است که در بازه‌ی زمانی پاییز 1402 الی اسفندماه، به طور کلی خروج پول حقیقی از بازار سهام رخ داد و در برخی روزها بیش از 600 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده بود.

سال گذشته بعد از جهش قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت دلار نیمایی نیز به مرور رو به افزایش گذاشت، همین موضوع در یک‌ماه اخیر تاثیر مثبتی بر کلیت بازار سهام داشته است.

از طرفی با نزدیک شدن به فصل مجامع، بسیاری از شرکت‌هایی که تقسیم سود بالایی دارند با تقاضای خوبی مواجه شدند و در این بین، اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی و… نیز گروه‌های خودرویی و بانکی را به نحو مثبتی تحت تاثیر قرار دارد و زمینه‌ی رشد بازار را فرآهم کرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • الان نزدیک یک سال چندتا سهم دارم جز ضرر چیزی ندیدم، دل خوشی به اینکه امروز شاخص بیش از ۴۰ هزارتا رشد کرده نباشید، همش الکی

    • درسته چهار ساله ده روز پایینه یک روز بالا میره من شنبه از چند تا سهم میکشم بیرون