2 سهم برگزیده بازار سرمایه (سه شنبه 27 خرداد ماه 99)

2 سهم برگزیده بازار سرمایه (سه شنبه 27 خرداد ماه 99)

در این گزارش برخی نمادهایی که حجم نسبتا بالایی در مقایسه با میانگین 30 روز گذشته معامله شده اند، قدرت خریدار به فروشنده حقیقی یا سرانه خرید هر کد حقیقی بالاست و تحرکاتی در تابلوی معاملاتی آنها مشاهده شده است، معرفی می شود و شما می توانید این نمادها را بررسی کنید.

نمادهای معرفی شده به هیچ وجه سیگنال خرید و فروش نیست و صرفا برای بررسی بیشتر ارایه شده است.

مسئولیت هر گونه خرید و فروش با خود شماست. می توانید گزارش بازار سهام و سایر حجم های مشکوک را هر روز در کانال سیگنال به آدرس signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مشاهده کنید.

ردیفنمادمقایسه با میانگین حجم 30 روزقدرت خریدار به فروشنده حقیقی
1تاپکیش1.521.93
2ختراک2.731.2

1. تاپکیش : شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با نماد تاپکیش در بازار دوم فرابورس و گروه رایانه قرار دارد به طوری که یکی از شرکت های فعال در حوزه ی خدمات پرداخت الکترونیک در بازار آی تی کشور می باشد و عمده ی فعالیت های آن در حوزه ی ارائه خدمات تعمیرات و نگهداری به دستگاه های POS و ATM می باشد و از بزرگترین مشتریان این شرکت نیز می توان به بانک پارسیان اشاره کرد که این شرکت بخش قابل توجهی از خدمات پشتیبانی تجهیزات پرداخت این بانک را در اختیار دارد و عمده ی فروش این شرکت نیز به فروش دستگاه کارتخوان، کاغذ و تجهیزات و خدمات پشتیبانی اختصاص دارد.

عمده فروش به شرکت های وابسته به سهامدار عمده است و از این رو ریسک تجاری خاصی متوجه شرکت نیست. همچنین از برنامه های این شرکت میتوان به موارد ذیل اشاره نمود که برای تامین مالی آنها, هیئت مدیره شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته را در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به مجمع عمومی فوق العاده داده است:

  • بالابردن فعالیت های بازرگانی
  • پروژه پرداخت نوین در آزاد راه های کشور
  • راه اندازی خط تعمیر کارتخوان

مطابق پیش بینی شرکت در صورت انجام افزایش سرمایه،  پیشبینی میشود سود خالص و درآمد شرکت در سال 1400 به ترتیب 88 و 40 درصد افزایش یابد. همچنین طی شفاف سازی شرکت در هفته گذشته، سود 64 میلیارد ریالی از طریق فروش سهام “رتاپ” شناسایی نموده است.

2 سهم برگزیده بازار سرمایه (سه شنبه 27 خرداد ماه 99)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از نظر تکنیکال، بعد از اصلاحی که از محدوده 5500 تومان داشت، این سهم با کاهش قیمت مواجه شد و تا حوالی 4 هزار تومان نیز افت قیمتی را تجربه کرد اما با واکنش به این ناحیه تا 5 هزار تومان توانست رشد کند.

 در معاملات امروز هر کد حقیقی به صورت میانگین نزدیک به 40 میلیون تومان خرید کرده است در حالی که میانگین 10 روزه سرانه خرید هر حقیقی حدوده 12 میلیون بوده است.

در صورت رشد از این ناحیه و عبور از مقاومت تاریخی در قیمت 5500 تومان، می توان محدوده 7500 تا 8 هزار تومان را به عنوان هدف آن در نظر داشته باشیم.

در صورت کاهش قیمت، محدوده 3600 تومان، مهمترین حمایت آن محسوب می شود.  

2. ختراک : شرکت ریخته گری تراکتور سازی ایران با نماد ختراک در بازار دوم بورس  قرار دارد. این شرکت در زمینه تولید قطعات ریخته گری فعالیت می کند به طوری که 10 درصد تولیدات کشور را داراست. از نظر وزنی، این تولیدات از نوع قطعات 300 گرم تا 300 کیلو گرم می باشد. در حال حاضر این شرکت به عنوان بزرگترین و یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان قطعات ریخته چدنی تراکتور سازی، خودرو سازی فعالیت میکند و دارا بودن خط ریخته گری لاست فوم از دیگر مزایای انحصاری این شرکت می باشد.

از طرح های توسعه شرکت میتوان به ورود به بازار قطعات چدنی خودرو و تجهیزات راه سازی در کشور ترکیه و بلاروس و آلمان اشاره نمود.

از نکات قابل توجه در بررسی صورت های مالی این شرکت میتوان به این مورد اشاره کرد که سود خالص شرکت در سال 97 حدود 500 درصد و در سال 98 حدود 100 درصد نسبت به سال مالی مشابه آن در سال گذشته رشد داشته است.

شرکت در دوازده ماهه سال مالی گذشته به ازای هر سهم ۶۰۸  ریال سود محقق کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۲ درصد رشد داشته است.

2 سهم برگزیده بازار سرمایه (سه شنبه 27 خرداد ماه 99)
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از نظر تکنیکال، بعد از واکنش به محدوده 2200 تومان در نزدیکی میانگین متحرک نمایی 50 روزه، این سهم امروز توانست به صف خرید برسد. در صورت رشد از این ناحیه، مقاومت 3 هزار تومان را پیش رو دارد و اگر از این مقاومت عبور کند، محدوده 3700 تا 4 هزار تومان در حوالی خط میانی کانال را می توانیم به عنوان هدف آن در نظر داشته باشیم.

در صورت افزایش عرضه ها و کاهش قیمت نیز، حمایت های مهم سهم محدوده 2200 تومان و 1800 تومان است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران