سقوط مجدد قیمت های جهانی سنگ آهن

سقوط مجدد قیمت های جهانی سنگ آهن

به گزارش سیگنال نقل از کانال کیوان جعفری طهرانی؛

سقوط آزاد 13.50 دلاری، قیمت سنگ آهن را به نزدیک 130 دلار رساند. معاملات آتی سنگ آهن امروز با توجه به نگرانی بازار از کاهش تولید فولاد علیرغم بهبود قیمت فولاد، کاهش یافت.

بورس کالای دالیان DCE در جلسه معاملاتی صبح امروز دوشنبه 6 سپتامبر افت شدید کرد و با 5.55 درصد یا 43 یوان (6.66 دلار) افت روزانه به 731.5 یوان در هر تن (113.27 دلار) رسید.

با این حال معاملات آتی میلگرد در طول جلسه معاملاتی صبح امروز با 1.52 درصد یا 82 یوان (12.7 دلار) رشد روزانه همراه شد و به 5463 یوان در هر تن (845.91 دلار) رسید.

فعالان بازار هنوز هم انتظار دارند تولید فولاد در کوتاه مدت کاهش بیشتری داشته باشد و برای خرید سنگ آهن تمایلی از خود نشان نمی دهند و معمولا خریدهای خود را در مقادر کم انجام می دهند.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

با این حال قیمت فولاد به دنبال محدود شدن تولید افزایش یافته که این امر منجر به افزایش قیمت فولاد تانگشان به سطح 5100 یوان در هر تن (789.79 دلار) در ابتدای فصل اوج مصرف شده است.

انتظار افزایش بیشتر قیمت فولاد در دوره 6 تا 10 سپتامبر به ویژه برای میلگرد به دلیل بهبود مصرف موجود دارد چراکه موجودی میلگرد برای پنجمین هفته کاهش یافته و با افت یک درصدی هفتگی در انبارهای تجاری در دوم سپتامبر به 11.3 میلیون تن رسیده است.

برخی خریداران پس از اصلاح اخیر قیمت ها در جستجوی محموله های فاین اصلی هستند و این محموله ها را جذاب می دانند اما با توجه به محدودیت های سختگیرانه تولید فولاد در آینده، نسبت به خرید محتاط هستند.

همچنین محدودیت های عرضه محموله های فاین عیار متوسط استرالیا در میان بنادر تانگشان وجود دارد که از افزایش قیمت ها حمایت می کند در حالی که فعالیت های ذخیره سازی مجدد در بنادر اصلی چین در حال افزایش است.

در همین حال محموله های فاین عیار بالا در بین کارخانه ها محبوبیت خود را از دست داده زیرا اصلاح قیمت های عیار متوسط به پایین سریع تر از عیار بالا بوده است، بنابراین اکثر کارخانه ها استفاده از سنگ آهن عیار بالا را کاهش داده اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *