سرمایه گذاری در چه صنایعی میتواند بازدهی بهتری را داشته باشد؟

چگونگی وضعیت بورس در آینده، سوالی است که برای بسیاری از سهامداران یا دنبال‌کنندگان این حوزه، به وجود آمده است. تعداد معدودی از سهامداران با ضررهای چند ده درصدی همچنان امید دارند که شرایط به گونه‌ای دیگر رقم بخورد. اما آیا بورس در همین جهت ادامه خواهد داد یا شرایط عوض خواهد شد؟
از ابتدای سال 1400 تاکنون، بورس تهران، تحرکات زیادی از خود نشان نداده و همین امر سبب شده است تا حجم معاملات بازار در سطوحی پایین قرار گیرد. روزهای منفی با معاملات کم، انگیزه بسیاری از سهامداران را تحت تاثیر قرار داده است. همه‌گیری ویروس کرونا و چالش‌های فراوانی که به همراه داشت، به علاوه تشویق عموم مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سهام، بازار را در وضعیت پر فراز و فرودی قرار داد.

در این برنامه به همراه خانم دکتر طاهره جهانی، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه صنایعی که در نیمه ی دوم سال 1400 میتوانند بازدهی مناسبی داشته باشند، گفتگو کردیم. ایشان ضمن اشاره به سیگنال های مثبتی که متغیرهای کلان اقتصادی به بازار صادر میکند، در خصوص برخی از ریسک های آن نیز توضیحاتی ارائه دادند. همچنین ایشان صنعت اوره را یکی از صنایع پرپتانسیل بازار معرفی نمودند.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

چرا اوراق بدهی دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

طی یک هفته‌ی اخیر فروش اوراق بدهی دولتی رکورد یک‌ساله خود را شکست و دولت موفق شد بیش از 13 هزار میلیارد تومان آن‌را در یک هفته به فروش برساند.
از اوراق بدهی همواره به عنوان ابزاری غیرتورمی برای تامین کسری بودجه یاد می‌شود. در همین خصوص، در برنامه‌ای تحلیلی با کارشناس مربوطه به گفتگو نشستیم.
در گفتگوی پیشِ رو به همراه رسول خدادوست، تحلیلگر اقتصادی، ابتدا به بررسی تحولات متغیرهای کلان اقتصادی همچون نقدینگی، پایه پولی و تورم پرداخته‌ایم و نقش هرکدام بر فراز و فرود بازارهای دارایی تبیین گردید.
در ادامه به طور مشخص اوراق بدهی دولتی و نقش آن در تامین کسری بودجه دولت و جلوگیری از تورم‌های افسارگسیخته مور تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *