ریزش بازارهای جهانی | از بورس آمریکا تا ارزهای دیجیتال

ریزش بازارهای جهانی | از بورس آمریکا تا ارزهای دیجیتال

بر اساس آخرین آمارها، رشد اقتصادی آمریکا در فصل دوم نه ‌تنها نسبت به فصل اول افزایش یافته؛ بلکه بالاتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران نیز منتشر شد. این موضوع، موقتا نگرانی‌ها در مورد احتمال وقوع رکود را کم کرده بود؛ اما آمار بازار کار، معادلات را بر هم زد…

نرخ بیکاری آمریکا بدتر از پیش‌بینی‌ها و بالاتر از ماه قبل منتشر شد؛ به همین دلیل، مجددا گمانه‌زنی‌ها در خصوص احتمال رخ دادن رکود در اقتصاد بالا گرفته است و بازتاب آن‌را در بازارهای مالی نیز شاهد بودیم.

همچنین شاخص مدیران خرید، نشان‌دهنده وضعیت رکود در بخش تولید بود، این موضوع در کنار کاهش رشد سالانه درآمد ساعتی کارکنان، احتمال وقوع رکود در اقتصاد را دوچندان کرد.

بعد از انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا، تمامی دارایی‌ها( اعم از انس جهانی طلا، بورس و ارزهای دیجیتال) با کاهش قیمت مواجه شدند. همچنین، انتظار بازار نسبت به روند نرخ بهره نیز دچار تغییر اساسی شد. بازار انتظار دارد، فدرال رزرو در هر دو جلسه‌ی بعدی، نرخ بهره را دو گام کاهش دهد.

اگرچه بازار انتظار دارد تا فدرال رزرو برای جلوگیری از تعمیق رکود، کاهش نرخ بهره را با سرعت بیشتر و گام‌های بلندتری آغاز نماید؛ اما اعضای فدرال رزرو در این‌خصوص موضع‌گیری مشخصی نداشته‌اند.

در صورتی‌که بانک مرکزی آمریکا در کاهش نرخ بهره تعجیل نکند، احتمال وقوع رکود و درنتیجه کاهش سودآوری شرکت‌ها افزایش خواهد یافت و فشار بر بازار سهام نیز تداوم می‌یابد. از طرفی با کاهش تقاضا در اقتصاد و کاهش انتظارات تورمی، دلیلی برای رشد انس جهانی طلا نیز وجود نخواهد داشت.

این تحلیل را طی هفته‌های آتی مطابق داده‌های جدید، بروزرسانی خواهیم کرد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام و عرض ادب لطفا تحلیل‌های بیشتری از ارز های مختلف دیجیتال بزارید